Aktualno > Vijesti

Županijski sud odbio žalbu gradonačelnika Bandića

07.03.2016.

Županijski sud u Zagrebu odbio je kao neosnovanu žalbu Milana Bandića i potvrdio odluku zagrebačkog Općinskog građanskog suda da HRT nije odgovoran za štetu povrede ugleda, časti i dostojanstva zagrebačkog gradonačelnika.

 

 Podsjetimo, riječ je o tek jednoj u nizu tužbi koje je zagrebački gradonačelnik predao 2013. godine zbog izjava kojima je tada aktualni hrvatski  premijer Zoran Milanović komentirao rezultate lokalnih izbora u Gradu Zagrebu. Prvostupanjskom odlukom sud je isključio odgovornost HRT-a za autorizirane izjave u intervjuu  koji su prenijeli u dobroj vjeri, na što se Milan Bandić žalio jer u obrazloženju presude nema ocjene radi li se o očevidnim uvredama ili klevetama, a nije dokazana ni dobra vjera, pri čemu je teret dokaza na tuženiku, tj. HRT-u. Vijeće Županijskog suda u Zagrebu u obrazloženju svoje presude ocijenilo je kako bi pružanje pravne zaštite ugleda i časti u konkretnom slučaju imalo za posljedicu ograničavanje prava javnosti da ima saznanje o izjavama koje je predsjednik Vlade i predsjednik jedne stranke dao o gradonačelniku glavnog grada jedne države. Žalbene navode koji se odnose na dokazivanje dobre vjere sud je ocijenio pogrešnima. «Objavljene informacije ne odnose se na osobni ili obiteljski život tužitelja već njegovo javno djelovanje. Dobra vjera i dobra namjera spram oštećenika nisu istoznačni pojmovi i ne mogu se poistovjećivati već dobru vjeru treba cijeniti pošavši od društvenih zadaća, profesionalnih prava i obaveza te pravom javnosti da prima informacije o javnom životu javnih osoba, a što tužitelj jest, te u istom slučaju novinar treba objaviti informaciju, ma kako ona škodljiva bila za nekoga», stoji u obrazloženju odluke Županijskog suda u Zagrebu. Podsjetimo, u sličnoj tužbi Milana Bandića protiv RTL Televizije, također zbog izjava Zorana Milanovića koje je ta televizija prenijela uživo, Općinski sud u Zagrebu donio je 2014. nepravomoćnu presudu prema kojoj je RTL dužan Bandiću platiti 50 tisuća kuna za naknadu  štete jer nije dokazala postupanje u dobroj vjeri. Štoviše, ekskluzivni intervju s aktualnim  premijerom RTL Televizija je, prema ocjeni suda, propustila «profesionalno obraditi», odnosno  cenzurirati.

 

Autor: Melisa Skender

 

Županijski sud u Zagrebu odbio je kao neosnovanu žalbu Milana Bandića i potvrdio odluku zagrebačkog Općinskog građanskog suda da HRT nije odgovoran za štetu povrede ugleda, časti i dostojanstva zagrebačkog gradonačelnika.

 

 Podsjetimo, riječ je o tek jednoj u nizu tužbi koje je zagrebački gradonačelnik predao 2013. godine zbog izjava kojima je tada aktualni hrvatski  premijer Zoran Milanović komentirao rezultate lokalnih izbora u Gradu Zagrebu. Prvostupanjskom odlukom sud je isključio odgovornost HRT-a za autorizirane izjave u intervjuu  koji su prenijeli u dobroj vjeri, na što se Milan Bandić žalio jer u obrazloženju presude nema ocjene radi li se o očevidnim uvredama ili klevetama, a nije dokazana ni dobra vjera, pri čemu je teret dokaza na tuženiku, tj. HRT-u. Vijeće Županijskog suda u Zagrebu u obrazloženju svoje presude ocijenilo je kako bi pružanje pravne zaštite ugleda i časti u konkretnom slučaju imalo za posljedicu ograničavanje prava javnosti da ima saznanje o izjavama koje je predsjednik Vlade i predsjednik jedne stranke dao o gradonačelniku glavnog grada jedne države. Žalbene navode koji se odnose na dokazivanje dobre vjere sud je ocijenio pogrešnima. «Objavljene informacije ne odnose se na osobni ili obiteljski život tužitelja već njegovo javno djelovanje. Dobra vjera i dobra namjera spram oštećenika nisu istoznačni pojmovi i ne mogu se poistovjećivati već dobru vjeru treba cijeniti pošavši od društvenih zadaća, profesionalnih prava i obaveza te pravom javnosti da prima informacije o javnom životu javnih osoba, a što tužitelj jest, te u istom slučaju novinar treba objaviti informaciju, ma kako ona škodljiva bila za nekoga», stoji u obrazloženju odluke Županijskog suda u Zagrebu. Podsjetimo, u sličnoj tužbi Milana Bandića protiv RTL Televizije, također zbog izjava Zorana Milanovića koje je ta televizija prenijela uživo, Općinski sud u Zagrebu donio je 2014. nepravomoćnu presudu prema kojoj je RTL dužan Bandiću platiti 50 tisuća kuna za naknadu  štete jer nije dokazala postupanje u dobroj vjeri. Štoviše, ekskluzivni intervju s aktualnim  premijerom RTL Televizija je, prema ocjeni suda, propustila «profesionalno obraditi», odnosno  cenzurirati.

 

Autor: Melisa Skender