Iz medija

WEEKEND MEDIA FESTIVAL 2016. Tekst u novinama doseg ostvaruje uglavnom kroz druge medije, ali objava u tisku i dalje donosi kredibilitet i važnost

24.09.2016.
Link na članak

Tekst u novinama doseg ostvaruje uglavnom kroz druge medije, ali objava u tisku i dalje donosi kredibilitet i važnost, istaknuto je na panelu na kojem su govorili glavni urednici najznačajnijih dnevnih novina u regiji. 

NBA zvijezde tražimo po cijelom svijetu, a mnogo ih je baš u Hrvatskoj. Volio bih ovdje pronaći neke značajne igrače, otkrio je jučer na Weekend Media Festivalu u Rovinju Shawn Pecas Costner, agent mnogih američkih profesionalnih sportaša, poznat i kao lovac na talente, prvi čovjek agencije Roc Nation Sports.

Ustvrdio je da se iza američkog sna krije naporan rad, ali ga je upravo zbog toga moguće živjeti bilo gdje u svijetu. Shawn je s posjetiteljima panela podijelio i svoju tešku životnu priču odrastanja s majkom ovisnicom i ocem kojega nikada nije bilo. Posebno je istaknuo ulogu prijatelja i partnera, glazbenog producenta Jay Z-ja, s kojim je osnovao agenciju za talente kojom osvajaju NBA, NFL i ostale američke sportske lige.

- Nađite nešto u čemu ste strastveni i čime se želite baviti u životu, nešto što vas čini jako sretnima. No, prije nego što napustite stari posao, pobrinite se da imate spreman novi - poručio je Shawn.

Crno na bijelo

O važnosti tiskanih medija na panelu “Crno na bijelo” govorili su glavni urednik Jutarnjeg lista Goran Ogurlić, njegov kolega iz Večernjeg lista Dražen Klarić, Ratko Femić iz srbijanskog Kurira te Senka Kurt iz sarajevskog Dnevnog avaza. Iako mu nezaustavljivo pada naklada, tisak je i dalje ključan medij u političkoj raspravi. Tekst u novinama doseg ostvaruje uglavnom kroz druge medije, ali objava u tisku i dalje donosi kredibilitet i važnost. Zašto je tako? što tisak čini drugačijim od ostalih medija? To su samo neka od pitanja na koja su ponudili svoje odgovore.

- Televiziji već dugi niz godina predviđaju kraj, ali usprkos takvim prognozama, gledanost konstantno raste. Televizija pruža jedinstveni doživljaj slike i zvuka, što je dugoročno čini otpornom u usporedbi s drugim medijima - rekao je potpredsjednik Uprave RTL-a za Hrvatsku Henning Tewes. O tome kako se prilagoditi izazovima digitalizacije, govorio je Christian Brent, viši potpredsjednik za globalna istraživanja Fox Networks Groupa.

- Digitalna revolucija događa se svaki dan. Mijenja se način produkcije sadržaja, kao i način na koji se taj sadržaj komunicira u medijima. Televizija nikad nije bila luđa, a situacija s medijima nikad nije bila više zbunjujuća nego danas - poručio je Brent i otkrio da je u Hrvatskoj od Foxovih programa najgledaniji National Geographic.

Viber i korisnici

Na predavanju o budućnosti komunikacija i chat aplikacija, menadžerica za razvoj poslovanja u Viberu Daniela Ivanova istaknula je kako je od 2010. godine do danas Viber globalno dosegnuo 800 milijuna korisnika, što je trećina svih korisnika interneta u svijetu. U središnjoj i jugoistočnoj Europi, dodala je, imaju oko 33 milijuna korisnika, a njihov se broj svakog mjeseca poveća za čak milijun.

Prema njezinim riječima, većinu tzv. messaging aplikacija ljudi koriste za slanje poruka, a puno manje za zvanje. Sve se više komunicira pomoću popularnih naljepnica, “stickera”, kojih se svake minute pošalje čak 300 tisuća. Viberu je sada glavni izazov kako korisnicima plasirati plaćeni sadržaj, a da ga oni ne doživljavaju kao invazivan. Pritom su im važan alat stickeri koji promiču neke brendove. - Najveći broj stickera koji se šalju u Hrvatskoj povezani su s ljubavi - rekla je Ivanova.

Odnosi s javnošću koji grade drugima imidž sami imaju problema s imidžem, poručili su predstavnici domaće PR industrije na panelu “Dosta je PR-a, vrijeme je za odnose s javnošću”. Glavni je problem, zaključuju, to što se u Hrvatskoj svatko može nazvati PR stručnjakom ili menadžerom, čime se srozava razina cijele struke. Niti jedna velika hrvatska kompanija nema u upravi stručnjaka za odnose s javnošću.

štikle i PR

- Svaka cura koja nosi štikle može biti PR stručnjak - istaknula je vlasnica agencije IMC Ankica Mamić i dodala kako mediji ne vole PR-ovce jer misle da su im oni prepreka u komunikaciji s ministrima ili šefovima kompanija. Vlasnik agencije Manjgura Krešimir Macan otkrio je kako je cijelo hrvatsko tržište odnosa s javnošću teško između 70 i 80 milijuna kuna. - Neki poslodavci se zadovoljavaju samo publicitetom. No potrebno je baviti se i strateškim PR-om - smatra predstojnik Odsjeka za strateško komuniciranje na zagrebačkom Fakultetu političkih znanostiBožo Skoko.

Jokić: Nisam vizionar ni jugonostalgičar

Nisam vizionar ni jugonostalgičar, nego čovjek koji duboko vjeruje da obrazovni sustav koji ima tradiciju može puno bolje - poručio je iz Rovinja Boris Jokić, koji je govorio na panelu “Obrazovanje i budućnost”, jednom od najposjećenijih. Bivši voditelj cjelovite kurikularne reforme rekao je da Hrvatska posljednjih 26 godina stoji na mjestu, škole su iz industrijskog doba, a učenici koji iz njih izlaze zaostaju za svojim vršnjacima u drugim europskim zemljama. Kao primjer je naveo Poljsku i Estoniju. Josip Tica sa zagrebačkog Ekonomskog fakulteta zaključio je da se postojećim obrazovnim sustavom potiče prosječnost.

- Zamislite situaciju da je obrazovanje u funkciji ovakvog gospodarstva u kojem samo 10 posto naših tvrtki izvozi jer ostali nemaju znanja i nisu konkurentni. To je neodrživo. Moramo obrazovati ljude koji će znati ugraditi inovativnost, promicati znanje i izvrsnost u cijelom društvu, mijenjati postojeći društveni obrazac, a onda i biti u funkciji konkurentnijeg i učinkovitijeg gospodarstva - rekao je voditelj korporativnih komunikacija Adris Grupe Predrag Grubić.

Autor: Boris Orešić