Anketa je provedena između 14. i 21. listopada 2015 a u njoj je sudjelovalo više od 10.000 ispitanika. Čak 79 posto ispitanika potvrđuje da novine daju informacije koje su neophodne i korisne u dnevnom životu ljudi. Jos više, 88 posto, smatra de će novine i u budućnosti biti najvažniji izvor informacija i medij koji pruža znanje čitaocima. Na pitanje što očekuju od novina, najviše ispitanika složilo se da je najvažnije da su informacije prenesene točno i bez pristranosti. Japanski čitaoci novina vjeruju da su novine pouzdani izvor informacija i to potvrđuje 64 posto ispitanika. Oko 71 posto ispitanika traži da se informacije prezentiraju na razumljiv način, a 43 posto ispitanika želi više informacija iz života lokalnih zajednica. Japan ima izvanredno razvijene elektronske medije od radija, televizije pa sve do internetskih medija koji su dostupni na pametnim telefonima, tabletima i kompjuterima, ali se novina i dalje prodaju, a čitaoci ih mogu naći u čekaonicama, javnim knjižnicama i u kafićima. U vrijeme ekonomske krize novine su stradale zbog velikog smanjenja prihoda od oglašavanja ali su naklade novina uglavnom ostale nedirnute krizom. Mnoge novine najviše se prodaju pretplatom koja je u prosjeku viša od 90 posto naklade.(žm)