Aktualno > Vijesti

U JAPANU TISKANE NOVINE I DALJE NAJVAŽNIJI IZVOR INFORMACIJA

24.11.2015.

Dok se u svijetu novinari u tiskanim novinama boje  budućnosti jer se najavljuje opadanje značenja novina pred  rastom elektronskih medija, u Japanu nema promjena. Velika  anketa koju je u povodu 68-og Tjedna novina proveo najveći  dnevni list na svijetu Yomiuri Shimbun pokazuje da novine i  dalje imaju budućnost.

Anketa je provedena između 14. i 21.  listopada 2015 a u njoj je sudjelovalo više od 10.000  ispitanika.  Čak 79 posto ispitanika potvrđuje da novine daju  informacije koje su neophodne i korisne u dnevnom životu ljudi.  Jos više, 88 posto, smatra de će novine i u budućnosti biti  najvažniji izvor informacija i medij koji pruža znanje  čitaocima. Na pitanje što očekuju od novina, najviše ispitanika  složilo se da je najvažnije da su informacije prenesene točno i  bez pristranosti. Japanski čitaoci novina vjeruju da su novine  pouzdani izvor informacija i to potvrđuje 64 posto ispitanika.  Oko 71 posto ispitanika traži da se informacije prezentiraju na  razumljiv način, a 43 posto ispitanika želi više informacija iz života lokalnih zajednica.  Japan ima izvanredno razvijene elektronske medije od radija, televizije pa sve do internetskih medija koji su dostupni na pametnim telefonima, tabletima i kompjuterima, ali se novina i dalje prodaju, a čitaoci ih mogu naći u čekaonicama, javnim knjižnicama i u kafićima. U vrijeme ekonomske krize novine su stradale zbog velikog smanjenja prihoda od oglašavanja  ali su naklade novina uglavnom ostale nedirnute krizom. Mnoge  novine najviše se prodaju pretplatom koja je u prosjeku viša od  90 posto naklade.(žm)

 

Dok se u svijetu novinari u tiskanim novinama boje  budućnosti jer se najavljuje opadanje značenja novina pred  rastom elektronskih medija, u Japanu nema promjena. Velika  anketa koju je u povodu 68-og Tjedna novina proveo najveći  dnevni list na svijetu Yomiuri Shimbun pokazuje da novine i  dalje imaju budućnost.

Anketa je provedena između 14. i 21.  listopada 2015 a u njoj je sudjelovalo više od 10.000  ispitanika.  Čak 79 posto ispitanika potvrđuje da novine daju  informacije koje su neophodne i korisne u dnevnom životu ljudi.  Jos više, 88 posto, smatra de će novine i u budućnosti biti  najvažniji izvor informacija i medij koji pruža znanje  čitaocima. Na pitanje što očekuju od novina, najviše ispitanika  složilo se da je najvažnije da su informacije prenesene točno i  bez pristranosti. Japanski čitaoci novina vjeruju da su novine  pouzdani izvor informacija i to potvrđuje 64 posto ispitanika.  Oko 71 posto ispitanika traži da se informacije prezentiraju na  razumljiv način, a 43 posto ispitanika želi više informacija iz života lokalnih zajednica.  Japan ima izvanredno razvijene elektronske medije od radija, televizije pa sve do internetskih medija koji su dostupni na pametnim telefonima, tabletima i kompjuterima, ali se novina i dalje prodaju, a čitaoci ih mogu naći u čekaonicama, javnim knjižnicama i u kafićima. U vrijeme ekonomske krize novine su stradale zbog velikog smanjenja prihoda od oglašavanja  ali su naklade novina uglavnom ostale nedirnute krizom. Mnoge  novine najviše se prodaju pretplatom koja je u prosjeku viša od  90 posto naklade.(žm)