U Nacionalni plan oporavka i otpornosti spada i famozni medijski fektčeking. Natječaj je odrađen i nekoliko je očitih problema. Ističu se političko balansiranje i dodjela sredstava ne-medijskim institucijama poput sveučilišta. No, najočitiji problem je pretpostavka da fektčeking može zamijeniti politiku.
Tko će čekirati fektčekere?
29.08.2023.
Link na članak
rvatska je počela distribuirati milijarde eura pristigle iz zajedničkog proračuna Europske unije putem Mehanizma za oporavak i otpornost. Dio tih sredstava otišao je i na medije, no prije nego dođemo do toga kažimo da je Mehanizam težak 1,8 bilijuna eura i da je uspostavljen kao odgovor na globalnu pandemiju iz 2020. godine.
Cilj sredstava je da “ublaže gospodarske i socijalne posljedice pandemije koronavirusa, te da učine gospodarstvo održivijim i otpornijim, a društvo spremnije na izazove i nove prilike. Mjere i aktivnosti Plana trebaju pridonijeti postizanju pametnog, održivog i uključivog rasta, uz povećanje broja radnih mjesta, produktivnosti i konkurentnosti gospodarstva, kao i jačanju gospodarske, socijalne i teritorijalne kohezije Hrvatske.” Spomenimo ovdje da originalna fraza glasi “održivi razvoj”, a ne rast i da njezina pogrešna upotreba u službenom dokumentu institucije Republike Hrvatske zapravo pokazuje stupanj razumijevanja aktualnih politika Europske unije, pogotovo ovih zelenih, čijim dijelom je i ovaj Mehanizam.
Za ostvarivanje tih planova bili su potrebni Nacionalni planovi oporavka i otpornosti (NPOO). Jedan je raspisan i za Uspostavu sustava provjere točnosti informacija objavljenih u javnom prostoru, medijima i na društvenim mrežama, odnosno za medijski fekt-čeking. Nositelji mjere su Ministarstvo kulture i medija te Agencija za elektroničke medije, a za provedbu je osigurano 5.972.526 eura bespovratnih sredstava.
Cijeli tekst možete pročitati na bilten.org.