Australska vlada najavila je u travnju da priprema propise kojima će obavezati Google, Facebook i druge tehnološke tvrtke da podijele prihode od oglašavanja ostvarene uz podršku medijskog sadržaja ponuđenog na tražilicama.
Inicijativa je izazvala veliku pozornost širom svijeta a vlada u Canberri najavila je detalje obaveznih naknada u sklopu kodeksa koji bi trebao regulirati obaveze tehnoloških divova prema medijima za srpanj.
Predsjednik druge najveće australske kompanije Peter Costello u četvrtak je ustvrdio da bi naknade trebale iznositi 10 posto godišnjih prihoda od oglašavanja tehnoloških kompanija u Australiji, koje vlada procjenjuje na oko 3,9 milijardi australskih dolara.
Costello pritom napominje da je australska Komisija za zaštitu tržišnog natjecanja i potrošača (ACCC) utvrdila da 10 posto prihoda tehnoloških kompanija dolazi od oglašavanja povezanog s objavom medijskog sadržaja.
„Prema tim brojkama, Google i Facebook uzimaju oko 600 milijuna australskih dolara prihoda od oglašavanja... koji su mogli ili trebali ići medijima", kazao je on u razgovoru za Australian Financial Review.
"Oni u osnovi koriste proizvod koji su proizvele medijske organizacija i za njega ne plaćaju ni centa. Zapravo ga koriste da bi povećali vlastite prihode i preotimaju oglašavanje kojim bi se u drugim uvjetima podupiralo novinarstvo“, rekao je čelnik Nine Entertainmenta.
Vlada je najavila uvođenje kodeksa nakon višemjesečnih neuspjelih pregovora s Googleom, Facebookom i drugim kompanijama o rješenju koje ne bi zahtijevalo usvajanje obvezujućih propisa.
Google i Facebook pobunili su se protiv tog poteza i pozvali na nastavak pregovora. Obje kompanije ističu da su uložile milijune dolara u inicijative za pomoć pogođenoj australskom medijskom sektoru.
Autor: Hina