Aktualno > Vijesti

Reutersov institut za novinarstvo: Zašto medijske kuće ulažu u rizične digitalne projekte?

01.10.2017.

Privatne medijske kuće spremne su ulagati u ekonomski rizične digitalne inovacije zbog postizanja niza indirektnih koristi, kao što su širenje publike, povećanje pretplatnika, poboljšanje imidža i izgradnja fleksibilne organizacije koja će se moći neprestano prilagođavati promjenama medijskog prostora, pokazuje istraživanje Reutersovog instituta za novinarstvo. 

Novo istraživanje Reutersovog instituta „Razvoj projekata digitalnih vijesti u privatnom medijskom sektoru“ pratilo je razvoj novih digitalnih proizvoda u 12 najznačajnijih novina i komercijalnih televizija u šest europskih zemalja. 

Na temelju razgovora s 41 urednikom i menadžerom iz Finske, Francuske, Njemačke, Italije i Poljske te Ujedinjenog Kraljevstva u izvještaju su iznesena opažanja o različitim aspektima projekata – od ulaganja u sadržaj kojim bi se potaknulo povećanje pretplata, preko mobilnih aplikacija i inicijativa na društvenim mrežama do eksperimentiranja s virtualnim stvarnošću.

“Ljudi koje smo intervjuirali su u načelu ponosni na povijest i sadašnjost svoje organizacije, ali su i svjesni da bi ih fokusiranje na prošle uspjehe dovelo do inercije“, kaže jedan od autora istraživanja dr. sc. Alessio Cornia. “Naša studija pokazuje da su se tradicionalne medijske kuće, a koje često doživljavamo kao konzervativne, spremne upustiti u predvidiv rizik i prihvatiti poduzetnički i eksperimentalni pristup digitalnim vijestima i inovacijama.“

Istraživanje pokazuje kako se te organizacije često priklanjaju kombinaciji izravnih i neizravnih koristi investirajući u nove digitalne projekte. Najčešće izravne koristi su osvajanje nove publike (povećanje broja pretplatnika), bolje informirana postojeća publika (da bi se povećala lojalnost i angažman postojećih pretplatnika) te povećanje interesa za digitalna izdanja (sve veća važnost modela digitalnog poslovanja novina).

Neizravne koristi od takvih projekata su izgradnja imidža kao vodeće medijske kuće na novim platformama, eksperimentiranje s novim oblicima pričanja priča i poticanje organizacijskih i kulturnih promjena da bi se omogućila nastupajuća prilagodba i inovacije. Premda je poslovni razvoj najvažniji cilj mnogih projekata, neizravne koristi su često shvaćene kao jednako tako važne, ponekad i važnije.

“Inovacija sama po sebi ne isplati se u kratkom roku, ali mnoge organizacije vide važnu prednost pokazujući i samima sebi i dugima spremnost da eksperimentiraju. Individualni projekti često se koriste za podizanje kulture organizacije koja omogućuje prilagodbu i inovacije“, kaže Rasmus Kleis Nielsen, voditelj istraživanja na Institutu i suautor izvještaja.

Istraživanje možete preuzeti ovdje.

 

Izvor: Reuters Institute

Privatne medijske kuće spremne su ulagati u ekonomski rizične digitalne inovacije zbog postizanja niza indirektnih koristi, kao što su širenje publike, povećanje pretplatnika, poboljšanje imidža i izgradnja fleksibilne organizacije koja će se moći neprestano prilagođavati promjenama medijskog prostora, pokazuje istraživanje Reutersovog instituta za novinarstvo. 

Novo istraživanje Reutersovog instituta „Razvoj projekata digitalnih vijesti u privatnom medijskom sektoru“ pratilo je razvoj novih digitalnih proizvoda u 12 najznačajnijih novina i komercijalnih televizija u šest europskih zemalja. 

Na temelju razgovora s 41 urednikom i menadžerom iz Finske, Francuske, Njemačke, Italije i Poljske te Ujedinjenog Kraljevstva u izvještaju su iznesena opažanja o različitim aspektima projekata – od ulaganja u sadržaj kojim bi se potaknulo povećanje pretplata, preko mobilnih aplikacija i inicijativa na društvenim mrežama do eksperimentiranja s virtualnim stvarnošću.

“Ljudi koje smo intervjuirali su u načelu ponosni na povijest i sadašnjost svoje organizacije, ali su i svjesni da bi ih fokusiranje na prošle uspjehe dovelo do inercije“, kaže jedan od autora istraživanja dr. sc. Alessio Cornia. “Naša studija pokazuje da su se tradicionalne medijske kuće, a koje često doživljavamo kao konzervativne, spremne upustiti u predvidiv rizik i prihvatiti poduzetnički i eksperimentalni pristup digitalnim vijestima i inovacijama.“

Istraživanje pokazuje kako se te organizacije često priklanjaju kombinaciji izravnih i neizravnih koristi investirajući u nove digitalne projekte. Najčešće izravne koristi su osvajanje nove publike (povećanje broja pretplatnika), bolje informirana postojeća publika (da bi se povećala lojalnost i angažman postojećih pretplatnika) te povećanje interesa za digitalna izdanja (sve veća važnost modela digitalnog poslovanja novina).

Neizravne koristi od takvih projekata su izgradnja imidža kao vodeće medijske kuće na novim platformama, eksperimentiranje s novim oblicima pričanja priča i poticanje organizacijskih i kulturnih promjena da bi se omogućila nastupajuća prilagodba i inovacije. Premda je poslovni razvoj najvažniji cilj mnogih projekata, neizravne koristi su često shvaćene kao jednako tako važne, ponekad i važnije.

“Inovacija sama po sebi ne isplati se u kratkom roku, ali mnoge organizacije vide važnu prednost pokazujući i samima sebi i dugima spremnost da eksperimentiraju. Individualni projekti često se koriste za podizanje kulture organizacije koja omogućuje prilagodbu i inovacije“, kaže Rasmus Kleis Nielsen, voditelj istraživanja na Institutu i suautor izvještaja.

Istraživanje možete preuzeti ovdje.

 

Izvor: Reuters Institute