Aktualno > Vijesti

Programsko vijeće HRT-a bez zaključka o jesenskoj shemi

29.09.2017.

Programsko vijeće HRT-a na jučerašnjoj sjednici, nakon višesatne rasprave, nije usvojilo zaključak o jesenskoj programskoj shemi jer su za prijedlog koji je dao predsjednik Zdravko Kedžo bila još samo dva člana Zorislav Lukić i Ivo Lučić, dok su ostali bili protiv.

Vršitelj dužnosti glavnog urednika Prvog programa Bruno Kovačević u uvodnom je izlaganju rekao da se programsko vodstvo tijekom izrade jesenske programske sheme vodilo analizama programa koje su bile svojevrsni putokaz te kako je ova postavljena s minimalnim vremenskim korekcijama i na temelju dosad najmanjeg proračuna. "Ovakva shema bi trebala biti do kraja ove godine, pokaže li se dobrom, napravili bi je generičkom za iduće četiri godine", iskaknuo je Kovačević.

Pojedini članovi Vijeća tijekom rasprave iznosili su svoje primjedbe na shemu te je predsjednik Vijeća Zdravko Kedžo rekao da je shema dobar okvir te kako mu je drago da je u udarnom terminu programskih kanala 85 posto domaćeg sadržaja. Kedžo je također podržao pravac i okvir jesenske programske sheme kao i definiranje programskih kanala te je programskom vodstvu zaželio što više uspjeha u budućem stvaranju generičkih programskih shema.

Novoizabrani dopredsjednik Vijeća Nikola Baketa postavio je pitanje u vezi neuvrštavanja emisije Hrvatska uživo u novu jesensku shemu te se zanimao za analizu temeljem koje je vodstvo HRT-a donijelo tu odluku.

Kovačević je rekao kako emisija Hrvatska uživo nije našla mjesto u shemi jer joj je gledanost padala tijekom posljednjih deset godina. Gledatelji su, naglasio je Kovačić, željeli manje političkih sadržaja od termina u 16 do 22 sata navečer, a dolazilo je i do dupliranja vijesti s onima u nešto kasnijim informativnim emisijama.

Dodao je da je odluka temeljena na analizama HRT-ove Službe gledatelja te kako su zbog te emisije i njezinih voditelja u dvije godine zaprimili čak 124 pokude i samo devet pohvala. Istaknuo je i da je uvedeno trinaest novih emisija na svim programima, a HRT kao javna radiotelevizija u Europi imao najviše emisija – njih čak 118.

Sever: Programi se ukidaju bez prave argumentacije, shema je debakl

Najviše primjedbi na jesensku shemu imala je članica Vijeća iz redova zaposlenika HRT-a Maja Sever, donedavna urednica Hrvatske uživo. "Pod motom 'samo lagano' s Prvog programa se ukidaju ili na HTV 4 prebacuju informativni sadržaji bez prave argumentacije. Jedine objave su da se ne želi politika – postavljam pitanje zašto? Koje analize i ankete to pokazuju? Gledanost lakših sadržaja pokazala se pravim debaklom. Iako mi kuća nije dostavila analizu zadnjeg tjedna ljetne i prvog tjedna jesenske sheme, došla sam do rezultata gledanosti. Zasad mogu reći da je debakl prava riječ za ovaj urednički pokušaj programskog vodstva HRT-a", istaknula je Sever.

Također, Sever je stava kako HRT nije ni dosad dobro pokrivao sve obaveze javnog servisa – naročito oko točnosti, relevantnosti i pravovremenosti informacija, ističući primjer kako se u trenutku izbijanja krize u Agrokoru HRT bavio mogućom promjenom datuma Dana državnosti. Navela je i ostale, kako je istaknula, velike nedavne propuste u HRT-ovu ispunjavanju funkcije javnog servisa – primjerice ignoriranja reakcija na priopćenja braniteljske udruge kako se ''Noć kazališta'' ne može održati na Dan sjećanja Vukovara i Škabrnje, ignoriranja godišnjice štrajka radnica Kamenskog u središnjem Dnevniku, ali i informacije objavljene još u lipnju kako je prvi put na čelu srpske vlade premijerka koja je gay osoba, što je u Dnevniku bilo prešućeno. Osim toga, navela je HRT-ovo  ignoriranje utakmica NK Osijeka u Europi te je istaknula kako podaci Agencije za elektroničke medije pokazuju da RTL i NovaTV  imaju veću gledanost od javne televizije te dodala kako ''naše službe uporno šalju suprotna priopćenja''.

Kovačević je na to dogovorio da je HRT tijekom ljeta bio najgledanija nacionalna televizija u Hrvatskoj te kako je prošle godine i najgledanija u zemljama bivše Jugoslavije i jugoistočne Europe. Također, Kovačević je rekao kako se gledanost uspoređuju s istim razdobljem lani, a ne ljeto s jeseni.

Premještanje pojedinih programa s HTV 1 na HTV 4 komentirao je i drugi član Vijeća iz redova zaposlenika Dean Šoša koji smatra da je premještanjem emisija ''Labirint'' i ''Global'', HTV 1 više izgubio nego što je HTV 4 dobio. Kovačević je odgovorio da kanal HTV 4 pokazuje rast gledanosti  i ima potencijal.

Član Vijeća Zorislav Lukić pohvalio je novu jesensku shemu posebno ističući seriju ''Čuvar dvorca'' te je zahvalio HRT-u što je progovorio o jednoj od najmračnijih epizoda hrvatske povijesti. Lukić također smatra politiku važnom, ali da ne bi trebala biti perjanica HRT-a.

Među kritičarima je bio i član Vijeća Saša Milošević koji je rekao kako je HRT "sve manje platforma kritičkog razmišljanja ove zemlje koja prati javni interes", misleći pritom na neuvrštavanje Hrvatske uživo u jesensku shemu.

Programsko vijeće jednoglasno je prihvatilo izvješće HRT-ove Službe za jezik i govor koji je podnio njezin rukovoditelj Tihomir Janjić koji je rekao kako se ne može reći da je kvaliteta govora na javnom medijskom servisu niska ili visoka jer ona varira. Vijeće je u tom smislu preporučilo vodstvu HRT-a  da u najvećoj mogućoj mjeri, a više nego do sada, uvaži preporuke Službe za jezik i govor.

Izvor: Hina

Programsko vijeće HRT-a na jučerašnjoj sjednici, nakon višesatne rasprave, nije usvojilo zaključak o jesenskoj programskoj shemi jer su za prijedlog koji je dao predsjednik Zdravko Kedžo bila još samo dva člana Zorislav Lukić i Ivo Lučić, dok su ostali bili protiv.

Vršitelj dužnosti glavnog urednika Prvog programa Bruno Kovačević u uvodnom je izlaganju rekao da se programsko vodstvo tijekom izrade jesenske programske sheme vodilo analizama programa koje su bile svojevrsni putokaz te kako je ova postavljena s minimalnim vremenskim korekcijama i na temelju dosad najmanjeg proračuna. "Ovakva shema bi trebala biti do kraja ove godine, pokaže li se dobrom, napravili bi je generičkom za iduće četiri godine", iskaknuo je Kovačević.

Pojedini članovi Vijeća tijekom rasprave iznosili su svoje primjedbe na shemu te je predsjednik Vijeća Zdravko Kedžo rekao da je shema dobar okvir te kako mu je drago da je u udarnom terminu programskih kanala 85 posto domaćeg sadržaja. Kedžo je također podržao pravac i okvir jesenske programske sheme kao i definiranje programskih kanala te je programskom vodstvu zaželio što više uspjeha u budućem stvaranju generičkih programskih shema.

Novoizabrani dopredsjednik Vijeća Nikola Baketa postavio je pitanje u vezi neuvrštavanja emisije Hrvatska uživo u novu jesensku shemu te se zanimao za analizu temeljem koje je vodstvo HRT-a donijelo tu odluku.

Kovačević je rekao kako emisija Hrvatska uživo nije našla mjesto u shemi jer joj je gledanost padala tijekom posljednjih deset godina. Gledatelji su, naglasio je Kovačić, željeli manje političkih sadržaja od termina u 16 do 22 sata navečer, a dolazilo je i do dupliranja vijesti s onima u nešto kasnijim informativnim emisijama.

Dodao je da je odluka temeljena na analizama HRT-ove Službe gledatelja te kako su zbog te emisije i njezinih voditelja u dvije godine zaprimili čak 124 pokude i samo devet pohvala. Istaknuo je i da je uvedeno trinaest novih emisija na svim programima, a HRT kao javna radiotelevizija u Europi imao najviše emisija – njih čak 118.

Sever: Programi se ukidaju bez prave argumentacije, shema je debakl

Najviše primjedbi na jesensku shemu imala je članica Vijeća iz redova zaposlenika HRT-a Maja Sever, donedavna urednica Hrvatske uživo. "Pod motom 'samo lagano' s Prvog programa se ukidaju ili na HTV 4 prebacuju informativni sadržaji bez prave argumentacije. Jedine objave su da se ne želi politika – postavljam pitanje zašto? Koje analize i ankete to pokazuju? Gledanost lakših sadržaja pokazala se pravim debaklom. Iako mi kuća nije dostavila analizu zadnjeg tjedna ljetne i prvog tjedna jesenske sheme, došla sam do rezultata gledanosti. Zasad mogu reći da je debakl prava riječ za ovaj urednički pokušaj programskog vodstva HRT-a", istaknula je Sever.

Također, Sever je stava kako HRT nije ni dosad dobro pokrivao sve obaveze javnog servisa – naročito oko točnosti, relevantnosti i pravovremenosti informacija, ističući primjer kako se u trenutku izbijanja krize u Agrokoru HRT bavio mogućom promjenom datuma Dana državnosti. Navela je i ostale, kako je istaknula, velike nedavne propuste u HRT-ovu ispunjavanju funkcije javnog servisa – primjerice ignoriranja reakcija na priopćenja braniteljske udruge kako se ''Noć kazališta'' ne može održati na Dan sjećanja Vukovara i Škabrnje, ignoriranja godišnjice štrajka radnica Kamenskog u središnjem Dnevniku, ali i informacije objavljene još u lipnju kako je prvi put na čelu srpske vlade premijerka koja je gay osoba, što je u Dnevniku bilo prešućeno. Osim toga, navela je HRT-ovo  ignoriranje utakmica NK Osijeka u Europi te je istaknula kako podaci Agencije za elektroničke medije pokazuju da RTL i NovaTV  imaju veću gledanost od javne televizije te dodala kako ''naše službe uporno šalju suprotna priopćenja''.

Kovačević je na to dogovorio da je HRT tijekom ljeta bio najgledanija nacionalna televizija u Hrvatskoj te kako je prošle godine i najgledanija u zemljama bivše Jugoslavije i jugoistočne Europe. Također, Kovačević je rekao kako se gledanost uspoređuju s istim razdobljem lani, a ne ljeto s jeseni.

Premještanje pojedinih programa s HTV 1 na HTV 4 komentirao je i drugi član Vijeća iz redova zaposlenika Dean Šoša koji smatra da je premještanjem emisija ''Labirint'' i ''Global'', HTV 1 više izgubio nego što je HTV 4 dobio. Kovačević je odgovorio da kanal HTV 4 pokazuje rast gledanosti  i ima potencijal.

Član Vijeća Zorislav Lukić pohvalio je novu jesensku shemu posebno ističući seriju ''Čuvar dvorca'' te je zahvalio HRT-u što je progovorio o jednoj od najmračnijih epizoda hrvatske povijesti. Lukić također smatra politiku važnom, ali da ne bi trebala biti perjanica HRT-a.

Među kritičarima je bio i član Vijeća Saša Milošević koji je rekao kako je HRT "sve manje platforma kritičkog razmišljanja ove zemlje koja prati javni interes", misleći pritom na neuvrštavanje Hrvatske uživo u jesensku shemu.

Programsko vijeće jednoglasno je prihvatilo izvješće HRT-ove Službe za jezik i govor koji je podnio njezin rukovoditelj Tihomir Janjić koji je rekao kako se ne može reći da je kvaliteta govora na javnom medijskom servisu niska ili visoka jer ona varira. Vijeće je u tom smislu preporučilo vodstvu HRT-a  da u najvećoj mogućoj mjeri, a više nego do sada, uvaži preporuke Službe za jezik i govor.

Izvor: Hina