Iz medija

Pogledajte popis: Od kada vodi Prisavlje, u nemilosti HNIP-ovca našlo se 73 ljudi

25.05.2016.
Link na članak

Popis smijenjenih ljudi na Hrvatskoj radio televiziji od dolaska Siniše Kovačića na čelo Prisavlja ovih je dana prešla brojku 70! Prema evidenciji Indexa od dana imenovanja v.d. Uprave HRT-a, točno 73 osobe više ne rade na svojim mjestima, odnosno ne vode emisije koje su radili prije dolaska utemeljitelja prohadezeovske paraudruge Hrvatski novinari i publicisti (HNIP) na čelo Prisavlja.

 

Šarolika lista od novinara do inženjera

Lista onih koji su otišli sa svojih funkcija vrlo je šarolika, od poznatih novinara, voditelja, urednika do  bivših rukovoditelja pa sve do pravnika i inženjera.

Sve je počelo kada je u ožujku ove godine Hrvatski sabor razriješio dužnosti bivšega glavnog ravnatelja Hrvatske radiotelevizije Gordana Radmana zbog neispunjavanja odredaba iz ugovora s Vladom Republike Hrvatske, a tada je razriješen i ravnatelj Programa Hrvatske radiotelevizije Saša Runjić.

Uz Kovačića tako je na čelo HRT-a došla njegova "desna ruka" Jozo Barišić, također član HNIP-a koji je preuzeo Poslovnu jedinicu - Program.

 

Koliko je bitan HNIP?

Inače, kako smo istražili, glavne uloge na HRT-u od tada preuzimaju članovi nedavno osnovane novinarske paraudruge HNIP. Pa, krenimo redom.

Ružica Renić Andrijanić v.d. je glavnog urednika HTV1, Jasna Ulaga Valić je v.d. glavnog urednika HTV2, Krešimir Čokolić v.d glavnog urednika HTV3, a Tončica Čeljuska –v.d glavnog urednika HTV4. Oni su naslijedili Igora Tomljanovića, Vesnu Karuzu, Deana Šošu i Sanju Gvozdanović. Novim urednicima osim dugogodišnjeg rada na HTV-u čini se da je zajedničko i članstvo u HNIP-u.

Katarina Periša Čakarun nije članica HNIP-a, no nakon što je pratila HDZ tijekom izborne kampanje preuzela je mjesto rukovoditeljice IMS-a umjesto Lamije Alečković.

Dijana Čović iz HNIP-a urednica je Dnevnika umjesto Peter Neuner, a HNIP-ovac Branimir Farkaš naslijedio je Đuricu Drobca na mjestu urednika i voditelja Dnevnika.

 

Ogromno preslagivanje za privremeni mandat

Ana Milić i Ljiljana Vinković članice su Etičkog foruma HNIP-a, dok su na HTV-u preuzele funkcije urednika redakcije i voditeljice emisije Dobro jutro Hrvatska. Katja Kušec naslijedila je Kovačića na mjestu predsjednika HNIP-a, a na HTV-u je preuzela funkciju rukovoditelja Radne jedinice HRT-ovi centri, umjesto Ivanke Lučev.

Uza sve promjene, naglasimo kako je novinar Saša Kosanović dobio otkaz, a novinari Silvana Menđušić i Ivica Štorić otkaz vanjske suradnje, dok je Ivan Žaknić zatražio razrješenje zbog nemogućnosti rada.

Trenutnom vodstvu HRT-a uputili smo upit o velikom broju smjena unutar ove kuće pitajući se zašto se, s obzirom da je riječ o privremenom vodstvu, odnosno tzv. "v.d. mandatu" išlo na veliki broj preslagivanja unutar redakcija i radnih odjela.


HTV: Razriješeni su na vlastiti zahtjev!?

"Ističemo kako je Hrvatski sabor razriješio dužnosti bivšega glavnog ravnatelja Hrvatske radiotelevizije zbog neispunjavanja odredaba iz ugovora s Vladom Republike Hrvatske. Razriješen je i ravnatelj Programa Hrvatske radiotelevizije. Nadalje, rukovoditeljice radnih jedinica Ljudski potencijali i Pravni poslovi razriješene su jer su utvrđeni razlozi temeljem kojih im se prema Zakonu o radu može otkazati ugovor o radu, a jedna je rukovoditeljica zatražila sporazumni raskid ugovora o radu zbog nastavka karijere izvan Hrvatske radiotelevizije", kažu nam s HRT-a.

Upitali smo konkretno za brojku od 70 ljudi koji su razmješteni na druge funkcije ili su dobili otkaz suradnje ili otkaz, no nisu nam htjeli konkretno odgovarati na to pitanje.

"Ostali su razriješeni na vlastiti zahtjev. Među razriješenima na vlastiti zahtjev su i pojedini članovi bivšega Ravnateljstva Hrvatske radiotelevizije, glavni urednici i bivša rukovoditeljica Informativnoga medijskog servisa Hrvatske radiotelevizije", kažu nam s vrha HTV-a.

 

Masovnih ostavki i odlazaka na vlastiti zahtjev nije bilo

Koliko je točno ljudi unutar HRT-a, Kovačiću poslalo zahtjev za vlastitom smjenom, Uprava Prisavlja nam nije htjela otkriti. No, čini se da je jasno i zašto.

Index je u pripremi članka razgovarao s gotovo dvadeset novinara koji se nalaze na listi onih koji su otišli, no potvrdili su nam kako nije postojala masovna pojava zahtjeva za vlastitom smjenom kako sugerira trenutni vrh Prisavlja.

Iako v.d. Uprava HTV-a tvrdi suprotno, zahtjeva za razriješenje bilo je vrlo malo i svakako ne predstavljaju trend među listom od 70 novinara i djelatnika HTV-a. Uprava HRT-a mnogima je tako ukidala posebne Dodatke ugovora o radu te im bez obrazloženja pismeno uručila odluku da više neće obnašati pojedine funkcije.


Kovačić  se više ne sjeća vlastite smjene

Unatoč brojci od čak 70 ljudi koji su otišli, trenutna uprava HRT-a isto tako uporno tvrdi kako se ne radi o "čistkama" već o "uobičajenim organizacijskim promjenama". Štoviše, protiv kolega koji su se u proteklih mjesec dana usudili pisati o HTV-u kao o "provedenoj neviđenoj čistki", najavili su tužbe. No, nekog suvislog obrazloženja za čak 70 promjena nema.

"Smijenjen sam zbog političkih pritisaka!", izjava je Siniše Kovačića iz kolovoza 2012. godine na koju smo ga danas podsjetili, no tog se razdoblja Kovačić nije htio prisjetiti i komentirati.

To su valjda bila neka druga vremena koja s njegovom vladavinom nemaju ama baš nikakve veze.  

U nastavku donosimo popis smijenjenih, koje interno na HTV-u, zbog tvrdnje o masovnim osobnim razriješenjima nazivaju "Kovačićevim dragovoljcima".