Uz niz ostalih u regiji, i novine tvrtke MPM jedan su od primjera iskorištavanja medija u tranzicijskim zemljama za ostvarivanje ekonomskih i političkih ciljeva povlaštenih centara moći, a pod motom širenja zapadne demokracije u jugoistočnu Europu. Sprega vlasnika medija i političke elite na lokalnoj, ali i široj europskoj razini, brinula je više o svom profitu i nametanju svojih političkih ciljeva, a manje o pravu javnosti tih zemalja da bude informirana o bitnim temama. Medijski vlasnici iz zapadnih zemalje nisu donijeli očekivane promjene. I tvrtka MPM je do prije nekoliko godina bila u vlasništvu njemačke medijske korporacije WAZ čije se vlasništvo nad medijima prostiralo od Bugarske, Srbije, Crne Gore, Hrvatske i šire.
WAZ se nakon ostvarenja svojih ciljeva povukao i iz Makedonije i s Balkana i ostavio mahom iscrpljene medije, usprkos činjenici da su u njegovoj upravi službovala itekako jaka politička imena - od Bode Hombacha, nekadašnjeg specijalnog EU koordinatora Pakta o stabilnosti za jugoistočnu Europu, a potom i člana uprave WAZ grupe - do današnjeg većinskog vlasnika i direktora MPM tvrtke Srđana Kerima, koji je bio ministar vanjskih poslova Makedonije i kandidat za glavnog tajnika UN.
Nakon odlaska WAZ-a, MPM je mijenjao vlasnike - mahom bogate makedonske tajkune. Ali praksa je ostala ista - uprava izbjegava primjenu socijalnog dijaloga i stvarnih demokratskih načela u odnosu prema svojim novinarima. Stoga, s obzirom na slična tranzicijska iskustva i stanje u medijima, sindikati novinara Hrvatske, Crne Gore i Srbije u potpunosti razumiju težak položaj makedonskih kolega i kolegica, te ih podržavaju u njihovoj borbi za temeljno ljudsko pravo da budu plaćeni za svoj rad i obrane svoje ljudsko i profesionalno dostojanstvo.
Sindikat novinara Hrvatske
Anton Filić, predsjednik
Sindikat medija Crne Gore
Marijana Camović, predsjednica
Sindikat novinara Srbije
Dragana Čabarkapa, predsjednica