Projekt je još u fazi planiranja, a razvijaju ga GONG i Faktograf.hr uz stručnu podršku međunarodne organizacije The Engine Room priča nam Petar Vidov, urednik portala Faktograf.hr, prvog hrvatskog fact-checking portala koji su prije nešto više od godinu dana pokrenuli GONG i HND.
„Faktograf svoj novinarski rad temelji prvenstveno na javno dostupnim podacima i neoborivim činjenicama. Kroz rad na fact checkingu vrlo se brzo iskristalizirala potreba za bržim i efikasnijim načinima prikupljanja podataka. Tako je nastala ideja izrade baze podataka koja bi na jednom mjestu objedinjavala što veći broj informacija kojima središnja država raspolaže i koji bi u teoriji trebali biti javno dostupni, ali ih u praksi često nije jednostavno prikupiti“, pojašnjava Vidov.
Umjesto da čeka dugo najavljivanu digitalizaciju, tim okupljen oko Faktografa odlučio je djelovati proaktivno, pa je, u suradnji s međunarodnom organizacijom The Engine Room, izradio projekt baze podataka i prijavio ga na natječaj Googleovog DNI Innovation Funda. Google je prepoznao važnost projekta nazvanog "Mozaik utjecaja" i odobrio financiranje u iznosu nešto manjem od 300.000 eura.
Projektnom timu sada predstoji složen posao. „Pred nama je identificiranje svih skupova podataka koji su potrebni da bi u konačnici dobili funkcionalnu bazu. Zatim slijedi rad na prikupljanju podataka i izradi baze podataka, što uključuje programiranje i dizajniranje sustava. Rezultat bi trebao biti sustav koji će pojednostaviti proces dolaženja do informacija o državnoj imovini, koncesijama, javnoj nabavi i proračunskim troškovima“, kaže Vidov dodajući da će baza biti namijenjena prvenstveno novinarima i nevladinim organizacijama, ali i svima ostalima koji žele znati kako država raspolaže imovinom, odnosno kako troši novac, po kakvim kriterijima i tko od toga ima koristi.
Projekt „Mozaik utjecaja“ našao se među 124 nagrađena europska projekta u konkurenciji od 850 prijavljenih, kojima je Google DNI Innovation Fund u drugom krugu natječaja dodijelio 24 milijuna eura. Osim glavnih kriterija – utjecaja, inovacije i održivosti projekta, Google DNI tragao je za projektima koji su usredotočeni na suradnju izdavača, stručnjaka, dizajnera i poduzetnika unutar jedne države i diljem Europe.
Više o odobrenim projektima i natječaju Google DNI Innovation Funda možete doznati ovdje.
Piše: Ema Tarabochia