Iz medija

Mali mediji prozvali HRT zbog nelojalne konkurencije

24.11.2016.
Link na članak

Nigdje u svijetu ne postoji da nacionalna televizija oglašava lokalnog prodavača prozora, kaže Denis Mikolić, predsjednik NUT-a.

U Opatiji su plenarnom temom o HRT pristojbi započeli 9. Dani elektroničkih medija, 22. dani radija, 9. dani televizija i 9. dani interneta. Ovaj skup koji organiziraju Hrvatska udruga radija i novina – HURIN, Nacionalna udruga televizija – NUT i Agencija za elektroničke medije – AEM, već na prvoj temi o visini i dijeljenju HRT pristojbe pokazao je kolika je razlika među HRT-a i ostalih elektroničkih medija u Hrvatskoj. I dok se HRT žali da imaju zakonsku osnovu ne samo za smanjenje već i za povećanje pristojbe s 80 na 86 kuna, lokalni mediji smatraju da nije pošteno što HRT uzima ne samo pristojbu već i stvara konkurenciju kod uzimanja markentinškog kolača. Denis Mikolić, predsjednik NUT-a smatra da je HRT nelojalna konkurencija svim malim komercijalnim medijima, jer nigdje u svijetu ne postoji da nacionalna televizija oglašava lokalnog prodavača prozora.

Gordana Simonović iz VEM-a ocijenila je »metkovićanske odokativne metode« o smanjenju HRT pristojbe neutemeljenim, i ocijenila da bi pristojba trebala iznositi 107,5 kuna. HRT se brani da gotovo 30 posto od pristojbe usmjeravaju u »industriju kulture« u Hrvatskoj, i da oni taj prihod u konačnici dijele s mnogim drugim medijima. S podjelom su nezadovoljni lokalni komercijalni tv i radio programi kao i web portali, čija je predstavnica rekla da oni smatraju da bi trebali dobiti čak 20 posto pristojbe, navodeći primjer iz Švedske. Spomenuta je i ideja da bi HRT pristojbu trebali plaćati svi oni koji imaju priključak za struju, jer bi se tada povećao broj pretplatnika za duplo, ali odmah je naveden primjer BiH gdje je ta metoda uvedena da bi se potom od nje odustalo.

Autor: Vladimir Mrvoš