Iz medija

Kesica presica

23.04.2022.
Link na članak

Novosti su analizirale ugovore koje su općine, gradovi i županije sklopili u zadnje dvije godine s tiskovinama, televizijama i portalima. Iz njih se vidi da te razine vlasti godišnje izdvajaju više od 50 milijuna kuna za (dez)informiranje građana o svojim aktivnostima. Tako nastaju "posebni prilozi", tako se kreira servilni informativni dio novina na štetu lokalne javnosti, odnosno poreznih obveznika čiji novac završava u kasi medijskih privatnika.

tanovnici većeg dijela Republike Hrvatske nesvjesno sudjeluju u financiranju medijske propagande načelnika, gradonačelnika i župana. Već godinama deseci milijuna kuna iz općina, gradova i županija usmjeravaju se prema privatnim medijima. Arbitrarno, najčešće mimo natječaja i jasnih pravila, moćnici na vlasti koriste budžete za bazični politički marketing u medijima koji, zauzvrat, lijepo pišu o njima, u nadi da će i dogodine dobiti sličan ugovor. Tako nastaju "posebni prilozi", tako se kreira servilni informativni dio novina na štetu lokalne javnosti, odnosno poreznih obveznika čiji novac završava u kasi medijskih privatnika.

Zaključci su to ekstenzivnog istraživanja koje su Novosti provele analizirajući ugovore koje su općine, gradovi i županije sklopili u zadnje dvije godine s tiskovinama, televizijama i portalima. Dokumenti koje smo dobili na temelju Zakona o pravu na pristup informacijama kroz dogledno vrijeme postat će dostupni javnosti putem platforme Gonga "Imamo pravo znati".

Prema našoj analizi, nameće se zaključak da brojni mediji i predstavnici tijela javne vlasti zapravo zajednički kroje uređivačku politiku. Urednici, k tome, novinarima ustupaju pisanje plaćenih reklama koje izgledaju kao novinarski tekstovi, bez jasne naznake da je riječ o sponzoriranom sadržaju. Prema Kodeksu časti hrvatskih novinara, novinari ne bi smjeli sudjelovati u proizvodnji marketinga. Zakon o medijima tome dodaje da bi reklama trebala biti jasno označena i odvojena od ostatka novina kako ne bi čitatelje dovodila u zabludu. Prikriveno oglašavanje, kao ključna zakonska fraza koja objedinjuje sve dosad navedeno, nije dozvoljena prema spomenutim etičkim i zakonskim osnovama.

 

Cijeli tekst možete pročitati na portalnovosti.com.