Aktualno > Knjige-mediji

Iscrpni prikaz karijere i života Johnny B. Štulića

28.11.2018.

Novinar i glazbeni kritičar Hrvoje Horvat u nedavno objavljenoj knjizi  „Štulić: Biografija“ donosi najiscrpniji prikaz karijere i života frontmena Azre Branimira Štulića. Priča o ovoj najintrigantnijoj osobi ovdašnje rock scene započinje od djetinjstva u Skopju, Jastrebarskom i Ninu do dolaska u Zagreb i studija na Filozofskom fakultetu, pa preko Balkan sevdah banda do osnivanja grupe Azra, od jedinstvenog uspjeha s pjesmama koje je napisao do raspada Jugoslavije i trajnog egzila u Nizozemskoj.

Kako se navodi u recencziji knjige, koju je izdao Večernji list, Štulićev provokativni životni put neusporediv je s bilo čijim drugim. Štulićev autorski rad u Azri promijenio je mogućnosti i domete domaće rock-glazbe.

-Jednako je zanimljiv novim generacijama koje ga iznova otkrivaju kao “kariku koja (danas) nedostaje”.  Prateći Štulićeve mijene i puteve, knjiga prikazuje i širi politički, društveni i kulturološki kontekst u kojemu je živio i radio. Brojni podaci, analize, izjave i intervjui, sjećanja kolega i suradnika, uz neobjavljene Štulićeve rukopise i privatne fotografije, čine knjigu Štulić: biografija iscrpnim prikazom lika i djela, ali i prostora i vremena, promjena u društvu u kojima je Štulić imao važnu ulogu, iako su te promjene odredile i njegov put.  Jedan od najboljih skladatelja i tekstopisaca svih vremena, pjevač i gitarist s Azrom je oslobodio svoju imaginaciju i nade publike, a odlaskom u Nizozemsku (p)ostao je rijetko dosljedan primjer vlastitog stiha “jednog dana nema me da nikada ne dođem”. Štulić: Biografija otkriva kako je Johnny tamo stigao i gdje je sve prije toga bio-.

U intervju za tportal.hr autor knjige Hrvoje Horvat o Štuliću kaziva: - Nema tu previše tajni, njegova najveća istina i prednost je to da je otišao prije 27 godina i ne misli se vratiti. Sad je to drugi, ako ne i treći čovjek, ali onaj kakav je bio u najboljoj formi kvalitetniji je autor od mnogih, pa i nekih koje i danas slušamo. Zato ga mnogi ne vole, ali njegov duh pluta naokolo, kao i ono što je radio. Ne možeš spriječiti dobre pjesme da dođu do nekoga, a on ih je ostavio puno iza sebe-. Inače, Horvat je već napisao jednu knjigu o Štuliću  „Johnny B. Štulić -  Fantom slobode“, koja je izašla 2005. godine, u izdanju Profila.

Izvor: rockmark.hr

Izvor: rockmark.hr