Evo još jedna crna vijest za medijske djelatnike: nakon 14 godina rada gasi se regionalna televizijska kuća Al Jazeera Balkans koja je kvalitetom svog informativnog i dokumentarnog programa privukla brojnu publiku i u Hrvatskoj. Što će biti sa zaposlenicima ove televizije, brojnim novinarima, snimateljima, montažerima…gdje će se zaposliti kada vidimo da je politika svih medija prije svega reduciranje broja zaposlenih kao prva mjera tzv. racionalizacije poslovanja?
Crni dani za novinarstvo: Nakon “restrukturiranja” N1 televizije, novi udar na novinare- gasi se Al Jazeera Balkans…
11.07.2025.
Link na članak
Novinarstvo supstancijalno nikad nije bilo ugroženije. A novinari nikad nesigurniji na svojim radnim mjestima i nikad manje radnopravno i profesionalno zaštićeni. Tradicionalni mediji, prije svega tiskani, sve više postaju stvar prošlosti i neka vrst medijskog rudimenta čiju distribuciju preuzima država subvencionirajući za tu novu djelatnost Hrvatsku poštu dok se tvrtka registrirana za taj posao, Tisak, odbija baviti svojim core businessom i naočigled svih pretvara u trgovinu svim i svačim. Državna intervencija samo je odlaganje onoga što će izvjesno doći, a to je konačna propast, odnosno gašenje novina u tiskanom formatu.
Ali nisu na udaru samo novine. Svjedočimo sve učestalijim „reorganizacijama” i nacionalnih, odnosno regionalnih televizija, koje se u pravilu svode na otpuštanja novinara. Nedavno je N1 televizija doslovce pomela pola novinarske ekipe, i to ne zbog lošeg, neprofesionalnog rada, nego zbog – ušteda! Tko nije imao nikog da ga zaštiti, preko noći se našao na listi za odstrel, a ubrzo i na ulici. Među njima i u profesionalnom smislu vrlo respektabilne kolege s dugogodišnjim radnim stažom, s ugledom i zavidnom reputacijom.
Nismo još sasvim apsolvirali slučaj N1, a, evo, već nas sustiže vijest o gašenju regionalne televizije Al Jazeera Balkans na kojoj je radio značajan broj novinara.
Kako nas podsjeća Index.hr, radi se o ispostavi katarskog medijskog koncerna koji je sa sjedištem u Sarajevu od 2011. pokrivao regionalno tržište , s uredima u Beogradu, Zagrebu, Podgorici, Skoplju, Ljubljani i Prištini, a program nije emitiran na arapskom ili engleskom, kako je bilo uobičajeno za tu mrežu. Al Jazeera se na ovom tržištu pojavila 2010. nakon kupnje lokalne televizije NTV Studio 99 u Sarajevu čiji je vlasnik bio Adil Kulenović, transakcija je iznosila 2,3 milijuna konvertibilnih maraka, koliki je bio i ukupan dug TV- kuće prema državi.
Što je dovelo do ovako drastične odluke nije poznato, a naravno, kao i uvijek, pretpostavlja se da su razlozi financijske prirode.
Kad se ovim recentnim „restrukturiranjima” ili čak dramatičnim zatvaranjima TV kuća, pridodaju i ranija gašenja dopisništava velikih, tradicionalnih medija, od Večernjeg lista, preko Novog lista, Jutarnjeg i Slobodne Dalmacije, a prethodnica svima je bilo eutanaziranje Vjesnika, tada se doista ima razloga sa zebnjom pitati kakva je sudbina hrvatskog i novinarstva uopće?
Cijeli tekst možete pročitati na tris.com.hr