Aktualno

Aktualno - analize

Deseci milijuna kuna idu medijima iz proračuna

Piše: Melisa Skender

Pet godina nakon prvog pokušaja prikupljanja podataka o iznosima uloženim u medije iz lokalnih proračuna, kad je skupljeno jedva dvadesetak odgovora, sada smo dobili 427 odgovora - od 296 općina, 114 gradova i 17 županija. Prema tim podacima ukupno je u u 2016. i 2017. godinama medijima isplaćeno više od 120 milijuna kuna – bez troškova tiska službenih glasila, oglasa u Narodnim novinama, usluga održavanja web stranice i angažiranja agencija za marketing, PR i istraživanja mnijenja.

29.03.2018.

Elitno zanimanje koje odumire

Piše: Saša Paparella

Desetljećima su hrvatski grafičari bili izuzetno ponosni na svoj posao jer su spadali među rijetke pismene ljude. „Mi smo bili nešto kao današnji FER-ovci“, kažu grafičari. Nekoć bi u novinama bilo 50 ili 100 grafičara, sada su dvojica ili trojica. Sa smanjenjem prava i interes prema grafičkoj struci je donekle opao. Mnogi poslodavci počeli su tražiti samo najjeftinije, priučene kadrove.

25.03.2018.

Roboti već izvještavaju o sportu i financijama

Piše: Ozren Podnar

Bi li vam smetalo da je ovaj članak proizvod umjetne inteligencije, a ne autorskog rada živog novinara? Mislite li da biste uočili razliku između automatski generiranih rečenica i onih koje je sročio čovjek? Dobrodošli u svijet robotskog novinarstva - nastupio je prije nego što ste očekivali!

21.03.2018.

Pitanje vjerodostojnosti u prvom planu

Piše: Ante Gavranović

Medijsko društvo snažno je izloženo novim, digitalnim komunikacijskim platformama i strukturama – od razlikovanja interesa korisnika i sadržaja do kompjutorski upravljanih platformi za primatelje i oglasna tržišta. I dok ponuda informacija i medija raste, gubi se njihova vjerodostojnost. što se to suštinski mijenja na medijskoj pozornici?

14.03.2018.

Žrtve vlastite hrabrosti

Piše: Vladimir Matek

Na popisu 81 lanjske žrtve bavljenja novinarskom profesijom je i 8 žena. Uzroci njihovih smrti podudaraju se s onima njihovih muških kolega, pa ćemo stoga kroz prikaz njihovih sudbina koje su paradigmatične kad je riječ opasnostima koje prijete medijskim djelatnicima u pojedinim dijelovima svijeta zaključiti ovu seriju napisa o ženama u novinarstvu započetu u povodu nedavne 60-te obljetnice smrti Marije Jurić Zagorke.

07.03.2018.

INTERVJU - DOBROSLAV SILOBRČIĆ: Novinarstvo je sjajna, uzbudljiva i teška profesija

Razgovarao: Jozo Petričević

Naš sugovornik novinar, urednik i diplomat Dobroslav Silobrčić u intervjuu za Novinar veoma iscrpno govori o bogatoj karijeri i danima provedenim na Radio Zagrebu, TV Zagreb i u diplomatskoj službi, kao i o nedavno objavljenoj knjizi „50 ljudi otkriva Hrvatsku“ u izdanju Frakture. Zbirka je to odabranih od 232 intervjua objavljivanih u Jutarnjem listu svake subote od prosinca 2011. do lipnja 2016. godine.

24.01.2018.

Specijalizirani portali postaju dominantni

Piše: Ante Pavić

Brojni portali se muče naplatiti svoje sadržaje, a ne ide im u prilog ni razmišljanje čitatelja. Prema „Analizi tržišta elektronskih publikacija“, koju je proveo Institut za međunarodne odnose za Agenciju za elektroničke medije, samo 16,4 posto korisnika interneta ima običaj plaćati sadržaje na internetu, dok ih  66,9 posto nije spremno plaćati za sadržaj elektroničkih publikacija koje trenutno posjećuje.

04.01.2018.

"Gazda" je gospodario medijima

Piše: Saša Paparella

Promovirajući film "Gazda", Dario Juričan i ja obišli smo razna mjesta u Hrvatskoj, gdje smo nakon projekcije svaki put ostajali razgovarati s publikom. Jedna od naših poruka bila je: Da su političari, mediji, DORH, HNB i drugi odgovorni ranije reagirali na ono što se u koncernu događa, šteta bi bila manja, a Hrvatska bi bila manje umrežena klijentelizmom i dogovornom ekonomijom. Ovako slijedi i drugi nastavak filma "Gazda : Početak".

22.12.2017.

Sadržaj i novinarstvo u algoritmima

Piše: Melisa Skender

Samo je jedna službena istina, i tko se usudi iznijeti drugačiji pogled na stvari treba ga skratiti za glavu – tako svijet vide oni što anonimno prijete novinarima. I dok se kod nas osnivaju povjerenstva za suočavanje s prošlošću još iz Drugog svjetskog rata, Facebook ima algoritam koji uklanja sav sadržaj koji bi se mogao tumačiti veličanjem fašizma ili poticanjem na mržnju i nasilje. 

18.12.2017.

Dominantan medijski nihilizam

Piše: Ante Gavranović

Nisu usamljene tvrdnje da se 21. stoljeće unutar samo petnaestak godina pretvorilo u medijski nihilizam: ni u što vjerovati, ne vidjeti i ne priznavati nikakve vrijednosti, nijekati činjenice kao generalni pristup. Medijski nihilizam na neki čudan način postaje zakon trenutka, koje se širi i na ljude iz samih medija. Povjerenje je, ističu stručnjaci, nova valuta uspjeha.

05.12.2017.