Iz medija

U samo dva mjeseca od HTV-ovog Dnevnika odustalo 125 tisuća gledatelja

04.05.2016.
Link na članak

"Trenutačno ga svakodnevno gleda gotovo 425.000 ljudi ili 24 posto gledatelja pred malim ekranima (SHR), odnosno 10,5 posto hrvatskih građana (AMR), a te su brojke nerijetko i veće", glasilo je službeno priopćenje HTV-a vezano za njihov središnji Dnevnik s početka veljače ove godine.

 

Strahovit pad gledanosti Dnevnika

No, sada  je sasvim drugačija priča. Kada smo danas na HTV-u upitali za podatke gledanosti Dnevnika priznali su pad od gotovo 125 tisuća gledatelja u odnosu na podatke iz veljače.

"Obavješćujemo Vas da je središnji Dnevnik Hrvatske radiotelevizije tijekom travnja prosječno pratilo 7,2 posto opće populacije (AMR) odnosno nešto manje od 300.000 gledatelja. Riječ je o prosječnoj gledanosti svih 30 emisija emitiranih u travnju", obavijestili su nas danas s HRT-a.

Prema službenim podacima HTV-a, primjerice, središnji je Dnevnik Hrvatske radiotelevizije u nedjelju 1. svibnja pratilo 9,1 posto opće populacije (AMR) odnosno 371.551 gledatelj. Središnji je Dnevnik Hrvatske radiotelevizije u ponedjeljak 2. svibnja pratilo 7,4 posto opće populacije (AMR) odnosno 301.804 gledatelj. No nisu nam davali podatke o konkurenciji.

Na HTV-u kažu da podaci o gledanosti nisu stalna vrijednost te se svakodnevno mijenjaju, a s dolaskom toplijega vremena gledanost je svih televizijskih programa tradicionalno u padu.

Nova i Šprajc potukli Prisavlje

Podaci do kojih je došao Index govore o velikim razlikama između gledanosti HTV-ovog Dnevnika i konkurencije. Naime, Dnevnik HTV-a u ponedjeljak je 2. svibnja imao 66 485 gledatelja u ciljanoj skupini od 18 do 49 godina, dok je Dnevnik Nove TV imao gotovo dvostruko više, odnosno 120 483 gledatelja.

Od HTV-ovog Dnevnika gotovo dvostruko je bolji i RTL Direkt koji ide u kasnijem terminu, a kojeg je u populaciji od 18 do 49 godina gledalo 119 000 gledatelja! Dnevnik HTV-a tako je zabilježio 3,7 posto AMR-a, a 16,5 posto SHR-a.


HTV izgubio primat i kod "malo starijih" Hrvata

Dan prije, u nedjelju, središnji Dnevnik HTV-a imao je svega 11,9 posto SHR-a, što je daleko ispod Nove TV koja je imala 32,6 posto SHR-a i RTL Danasa s 22.4 posto SHR-a, odnosno RTL Vijesti s 29,7 posto.

Ciljana skupina od 18 do 49 godina izuzetno je bitna za marketing, no HTV ima malo bolje brojke kada je riječ o onima iznad 40 godina. 

Dnevnik HTV-a u 19 sati u prosjeku je prošlog tjedna imao oko 8,2 posto i to AMR-a što ga je prošlog tjedna svrstalo na drugo mjesto. U ciljanoj skupini iznad 40 godina daleko je odmakao Dnevnik Nove TV koji je u prosjeku prošlog tjedna imao 14,9 posto gledanosti. Na drugom mjestu izmjenjuju se RTL Dnevnik i HTV, a prošlog tjedna RTL-ova informativa bila je treća s 7,4 posto.

Što je to AMR, a što SHR

AMR označava postotak osoba koji je gledalo navedenu emisiju, a SHR označava udio osoba koji su gledali emisiju, a da su imali upaljen prijamnik.

Podsjetimo, kako je Hrvatsko novinarsko društvo nedavno u svom priopćenju o čistkama na HTV-u naglasilo kako "gledanost programa HRT-a, posebno najvažnijih informativnih emisija, po službenim podacima koje vodstvo HRT-a krije, je znatno pala".

Autor: Ilko Ćimić