Aktualno > Regija i svijet

U Kini od idućega mjeseca zabranjeno online objavljivanje svim stranim medijima

25.02.2016.

Kina će uskoro početi sa provođenjem novog zakona koji stranim medijskim kompanijama zabranjuje postavljanje bilo kakvog online sadržaja bez prethodne dozvole Državne agencije za tisak, radio, film i televiziju (SAPRFT), prenosi Media.ba.

Prema novom kineskom zakonu, koji na snagu stupa sljedećeg mjeseca, sav sadržaj - tekst, slike, mape, igrice, video sadržaji, animacije i skoro sav audio sadržaj - moraju prvo biti poslati na odobrenje agenciji SAPRFT.

Odredbe koje su do sada bile na snazi, u zemlji poznatoj po online cenzuri, bile su striktne, ali su ipak omogućavale direktno postavljanje online sadržaja stranih kompanija koje su imale lokalne partnere.

To prema novom zakonu više neće biti moguće, što znači da će strane medijske kompanije svoj (odobreni) sadržaj morati predavati na objavljivanje lokalnim distributerima, koji su zakonom obavezni da sve sadržaje čuvaju na serverima u zemlji.

Komplicirane procedure i usporavanje objavljivanja posebno će pogoditi novinske agencije poput AP-a i Reutersa, koje se oslanjaju na brzo objavljivanje vijesti sa mjesta događaja. Ipak, stručnjaci smatraju da je provođenje novih pravila izuzetno teško.

"Korištenje pravila iz doba tiskanih medija za upravljanje internetom ne funkcionira. Kako licencirati medije u doba kada svako može postati autor i izdavač? Ovaj set pravila za vladu znači borbu i sa tehnologijom i sa snagama tržišta," smatra Ying Chan, voditelj studija novinarstva na sveučilištu u Hong Kongu.

Od medijskih kompanija u Kini očekuje se auto-cenzura, koja znači izbjegavanje sadržaja koji "podrivaju državnu stabilnost i ugrožavaju društveni moral". Inače, kineskim novinarima je zabranjeno surađivanje sa stranim novinskim agencijama, a zbog ovog i sličnih zakona Kina se nalazi na 176. mjestu (od ukupno 180 zemalja) po Indeksu slobode medija.

 Izvor: Media.ba

Kina će uskoro početi sa provođenjem novog zakona koji stranim medijskim kompanijama zabranjuje postavljanje bilo kakvog online sadržaja bez prethodne dozvole Državne agencije za tisak, radio, film i televiziju (SAPRFT), prenosi Media.ba.

Prema novom kineskom zakonu, koji na snagu stupa sljedećeg mjeseca, sav sadržaj - tekst, slike, mape, igrice, video sadržaji, animacije i skoro sav audio sadržaj - moraju prvo biti poslati na odobrenje agenciji SAPRFT.

Odredbe koje su do sada bile na snazi, u zemlji poznatoj po online cenzuri, bile su striktne, ali su ipak omogućavale direktno postavljanje online sadržaja stranih kompanija koje su imale lokalne partnere.

To prema novom zakonu više neće biti moguće, što znači da će strane medijske kompanije svoj (odobreni) sadržaj morati predavati na objavljivanje lokalnim distributerima, koji su zakonom obavezni da sve sadržaje čuvaju na serverima u zemlji.

Komplicirane procedure i usporavanje objavljivanja posebno će pogoditi novinske agencije poput AP-a i Reutersa, koje se oslanjaju na brzo objavljivanje vijesti sa mjesta događaja. Ipak, stručnjaci smatraju da je provođenje novih pravila izuzetno teško.

"Korištenje pravila iz doba tiskanih medija za upravljanje internetom ne funkcionira. Kako licencirati medije u doba kada svako može postati autor i izdavač? Ovaj set pravila za vladu znači borbu i sa tehnologijom i sa snagama tržišta," smatra Ying Chan, voditelj studija novinarstva na sveučilištu u Hong Kongu.

Od medijskih kompanija u Kini očekuje se auto-cenzura, koja znači izbjegavanje sadržaja koji "podrivaju državnu stabilnost i ugrožavaju društveni moral". Inače, kineskim novinarima je zabranjeno surađivanje sa stranim novinskim agencijama, a zbog ovog i sličnih zakona Kina se nalazi na 176. mjestu (od ukupno 180 zemalja) po Indeksu slobode medija.

 Izvor: Media.ba