Aktualno > Vijesti

OLIGARSI – VLASNICI MEDIJA

25.07.2016.

Reporteri bez granica nedavno su objavili izvještaj nazvan «Oligarsi u shoppingu» gdje su istražili kompleksnu mrežu vlasničkih udjela u medijima diljem svijeta.

Cilj istraživanja bio je rasvijetlili obiteljske i političke odnose, kako su se promijene vlasničkih odnosa odražavale na uređivačku politiku te otkriti zlouporabu moći medija u cilju promicanja i obrane interesa vlasnika medija. Kako se u uvodu izvještaja navodi, u cijelom je svijetu primjetan trend preuzimanja čitavih medijskih grupa, pa i kompletnog medijskog prostora neke zemlje od 'oligarha', ekstremno bogatih pojedinaca koji takve medijske akvizicije u pravilu koriste kao servis za druge svoje poslove. Istraživanje je adresiralo nekoliko najbogatijih vlasnika medija i njihova medijska carstva primjećujući kako se fenomen okrupnjavanja medijskog vlasništva u rukama nekolicine ubrzano širi. Tako u SAD-u trenutno šest multinacionalnih kompanija drži čak 90 posto ukupnog američkog tržišta, otkriva istraživane koje možete pronaći na linku http://old-fr.rsf.org/files/oligarchs-go-shopping.pdf.

 

Autor: M. Skender

 

 

Reporteri bez granica nedavno su objavili izvještaj nazvan «Oligarsi u shoppingu» gdje su istražili kompleksnu mrežu vlasničkih udjela u medijima diljem svijeta.

Cilj istraživanja bio je rasvijetlili obiteljske i političke odnose, kako su se promijene vlasničkih odnosa odražavale na uređivačku politiku te otkriti zlouporabu moći medija u cilju promicanja i obrane interesa vlasnika medija. Kako se u uvodu izvještaja navodi, u cijelom je svijetu primjetan trend preuzimanja čitavih medijskih grupa, pa i kompletnog medijskog prostora neke zemlje od 'oligarha', ekstremno bogatih pojedinaca koji takve medijske akvizicije u pravilu koriste kao servis za druge svoje poslove. Istraživanje je adresiralo nekoliko najbogatijih vlasnika medija i njihova medijska carstva primjećujući kako se fenomen okrupnjavanja medijskog vlasništva u rukama nekolicine ubrzano širi. Tako u SAD-u trenutno šest multinacionalnih kompanija drži čak 90 posto ukupnog američkog tržišta, otkriva istraživane koje možete pronaći na linku http://old-fr.rsf.org/files/oligarchs-go-shopping.pdf.

 

Autor: M. Skender