Iz medija

Novi izgled središnjeg informativnog programa HRT-a: Nismo jedini koji su primijetili sličnost novog grafičkog paketa HRT-ovog Dnevnika i Dnevnika Nove TV

27.05.2016.
Link na članak

Nova TV je najavila tužbu HRT-u jer smatra da je potpuno kopirao njezin vizualni identitet, prenio je Jutarnji. Naime, nakon premijere novog izgleda HRT-ova Dnevnika, povodom 60. obljetnice svog postojanja, bilo je podosta onih koji su prepoznali sličnost vizualnog identiteta središnje informativne emisije dviju televizija. 

 

Na stranici HRT-a navodi se da je “osvježeni izgled podnevnoga i središnjega Dnevnika na Prvome programu Hrvatske televizije postigao izvrsne rezultate gledanosti” te je, kako se dalje navodi, “emitiranje Dnevnika iz novoga, tehnološki najsuvremenijega studija u Europi u nedjelju, 15. svibnja u podne pratilo 15,2% opće populacije ili čak 677 841 gledatelj.”

Ipak, novi vizualni izgled Dnevnika HRT-a izazvao je niz kritika građana na društvenim mrežama, među kojima se našao i novinar N1 televizije, Andro Anić.

Za komentar na cjelokupnu situaciju te navode medija o mogućoj tužbi obratili smo se Novoj Tv iz koje nam je odgovorila Ivana Galić, direktorica marketinga i korporativnih komunikacija Nove TV:

"Od kada je Dnevnik HRT-a dobio novi vizualni identitet moramo priznati da smo zatrpani
pozivima gledatelja, marketinških stručnjaka i medija. Očito je da nismo jedini koji su primijetili sličnost novog grafičkog paketa HRT-ovog Dnevnika i grafičkog paketa Dnevnika Nove TV. Kopiranje naših sadržaja nažalost nije strana pojava, ovaj puta je preslikan sam koncept vizualne komunikacije što zapravo gledatelje može dovesti do zablude kod odabira kanala. U ovom trenutku razmišljamo o opcijama i koracima koje ćemo eventualno poduzeti naspram HRT-a."

Iz odnosa s javnošću HRT-a dostavljeno nam je službeno stajalište Hrvatske radiotelevizije sastavljeno temeljem podataka iznesenih u medijima:

"Hrvatska televizija u nedjelju, 15. svibnja, proslavila je 60. obljetnicu svojega postojanja prvim prikazivanjem Dnevnika Hrvatske radiotelevizije iz novoga, tehnološki suvremeno opremljenoga studija. U okviru osvježenoga Dnevnika koristi se novi vizualni identitet odnosno grafički paket koji svojim elementima, bojama i dinamikom prati izgled novoga studija trenutačno jedinstvenoga u Europi, ali i svijetu. Osvježenje središnje informativne emisije Hrvatske radiotelevizije, koja se već četrdesetak godina prikazuje pod nazivom Dnevnik, samo je logično unapređenje i nadogradnja vizualnoga identiteta Dnevnika, koji zadržava svoju prepoznatljivost u smislu tipografije i boja. Prvi rezultati gledanosti, kao i reakcije naših gledatelja, potvrđuju da je učinjen odličan iskorak Hrvatske radiotelevizije kako bi se postavili novi trendovi u složenome izvješćivanju o svim društvenim zbivanjima u okviru javnoga medijskog servisa."

Autorica: Kristina Markalaus