Aktualno > Vijesti

Natječaj za godišnju nagradu za radove koji promiču vrijednosti obrazovanja

03.01.2022.

Udruga Pragma objavila je natječaj za prijavu radova za dodjelu 9. „Godišnje nagrade za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“. Ovogodišnja, deveta, „Godišnja nagrada za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“ usmjerena je na potragu za novinarskim radovima koji istražuju utjecaj digitalizacije obrazovanja tijekom pandemije, s naglaskom na promociju i jačanje socio-emocionalnih vještina djece i mladih.

U natječaju se pozivamo novinare da do 31. siječnja 2022., putem obrasca, prijave po jedan novinarski rad u kategorijama: za najbolji radijski, televizijski ili tiskani (online) prilog za dodjelu „Godišnje nagrade za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“.

Pandemija je donijela brojne promjene u učenju i socijalnom okruženju djece i mladih, a dio nastave je usmjeren na razne digitalne sadržaje i alate. Ovogodišnja, deveta, „Godišnja nagrada za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“ usmjerena je na potragu za novinarskim radovima koji istražuju utjecaj digitalizacije obrazovanja tijekom pandemije, s naglaskom na promociju i jačanje socio-emocionalnih vještina djece i mladih, osobito tražeći odgovore na pitanja:

-kakav je optimizam, povjerenje i društvenost djece tijekom pandemije te postoji li utjecaj digitalizacije obrazovanja na te osobine?

- kako je socio-ekonomski položaj obitelji utjecao na akademski uspjeh (npr. ocjene, rezultate testova) i neakademske vještine tijekom pandemije? Postoje li evidentirane razlike zbog različitih pristupa digitalnim sadržajima i alatima?

  - je li digitalizacija obrazovanja utjecala na školske ocjene i obrazovna očekivanja učenika (npr. upise u srednje škole i fakultete)?

  -  je li digitalizacija obrazovanja utjecala na psihološku dobrobit djece i mladih – njihovo zadovoljstvo životom i školskom klimom? Kakav je utjecaj roditelja na psihološku dobrobit djece tijekom pandemije u kontekstu prelaska na rad na daljinu (online rad od kuće)?

   - utječe li digitalizacija obrazovanja na kreativnost i radoznalost učenika te postoje li razlike među učenicima koje se mogu objasniti utjecajem škole, roditelja ili karakteristikama učenika?

   - je li digitalizacija obrazovanja dovela do smanjenja (cyber)bullyinga u školama te do utjecaja na medijsku pismenost djece i mladih?

Djeca i mladi trebaju uravnotežen skup kognitivnih, socijalnih i emocionalnih vještina kako bi napredovali u današnjem promjenjivom i nepredvidivom svijetu gdje je usmjerenost na „akademsko učenje“ – matematiku, čitanje i znanstvenu pismenost. Razvoja socijalnih i emocionalnih vještina djece nadilazi kognitivni razvoj i akademske rezultate – oni su važni pokretači dobrog mentalnog zdravlja i izgleda na tržištu rada. Socijalne i emocionalne vještine su važni razvojni ishodi, a sposobnost osoba da se prilagode, budu snalažljivi, poštuju druge i dobro surađuju s drugima, preuzimaju osobnu i kolektivnu odgovornost sve više postaje obilježjem dobrog funkcionirajućeg društva. Vještine kao što su suradnja, empatija i tolerancija ključne su za građane i narode za postizanje ciljeva održivog razvoja te učinkovito sudjelovanje i doprinos izgradnji demokratskih institucija.

Prihvatljivi su novinarski radovi emitirani/objavljeni od 1. 11. 2020. do 31. 10. 2021. Pravila i prijavni obrazac su dostupni na www.udruga-pragma.hr. Pristigle novinarske radove, nakon provjere formalnih uvjeta, zajedno ocjenjuju učenici, nastavnici, stručni suradnici i roditelji prema načelu „jedna ustanova – jedan glas“. Svečana dodjela Nagrade je u lipnju/srpnju 2022.

 

Izvor: udruga-pragma.hr. 

 

 

 

Udruga Pragma objavila je natječaj za prijavu radova za dodjelu 9. „Godišnje nagrade za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“. Ovogodišnja, deveta, „Godišnja nagrada za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“ usmjerena je na potragu za novinarskim radovima koji istražuju utjecaj digitalizacije obrazovanja tijekom pandemije, s naglaskom na promociju i jačanje socio-emocionalnih vještina djece i mladih.

U natječaju se pozivamo novinare da do 31. siječnja 2022., putem obrasca, prijave po jedan novinarski rad u kategorijama: za najbolji radijski, televizijski ili tiskani (online) prilog za dodjelu „Godišnje nagrade za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“.

Pandemija je donijela brojne promjene u učenju i socijalnom okruženju djece i mladih, a dio nastave je usmjeren na razne digitalne sadržaje i alate. Ovogodišnja, deveta, „Godišnja nagrada za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“ usmjerena je na potragu za novinarskim radovima koji istražuju utjecaj digitalizacije obrazovanja tijekom pandemije, s naglaskom na promociju i jačanje socio-emocionalnih vještina djece i mladih, osobito tražeći odgovore na pitanja:

-kakav je optimizam, povjerenje i društvenost djece tijekom pandemije te postoji li utjecaj digitalizacije obrazovanja na te osobine?

- kako je socio-ekonomski položaj obitelji utjecao na akademski uspjeh (npr. ocjene, rezultate testova) i neakademske vještine tijekom pandemije? Postoje li evidentirane razlike zbog različitih pristupa digitalnim sadržajima i alatima?

  - je li digitalizacija obrazovanja utjecala na školske ocjene i obrazovna očekivanja učenika (npr. upise u srednje škole i fakultete)?

  -  je li digitalizacija obrazovanja utjecala na psihološku dobrobit djece i mladih – njihovo zadovoljstvo životom i školskom klimom? Kakav je utjecaj roditelja na psihološku dobrobit djece tijekom pandemije u kontekstu prelaska na rad na daljinu (online rad od kuće)?

   - utječe li digitalizacija obrazovanja na kreativnost i radoznalost učenika te postoje li razlike među učenicima koje se mogu objasniti utjecajem škole, roditelja ili karakteristikama učenika?

   - je li digitalizacija obrazovanja dovela do smanjenja (cyber)bullyinga u školama te do utjecaja na medijsku pismenost djece i mladih?

Djeca i mladi trebaju uravnotežen skup kognitivnih, socijalnih i emocionalnih vještina kako bi napredovali u današnjem promjenjivom i nepredvidivom svijetu gdje je usmjerenost na „akademsko učenje“ – matematiku, čitanje i znanstvenu pismenost. Razvoja socijalnih i emocionalnih vještina djece nadilazi kognitivni razvoj i akademske rezultate – oni su važni pokretači dobrog mentalnog zdravlja i izgleda na tržištu rada. Socijalne i emocionalne vještine su važni razvojni ishodi, a sposobnost osoba da se prilagode, budu snalažljivi, poštuju druge i dobro surađuju s drugima, preuzimaju osobnu i kolektivnu odgovornost sve više postaje obilježjem dobrog funkcionirajućeg društva. Vještine kao što su suradnja, empatija i tolerancija ključne su za građane i narode za postizanje ciljeva održivog razvoja te učinkovito sudjelovanje i doprinos izgradnji demokratskih institucija.

Prihvatljivi su novinarski radovi emitirani/objavljeni od 1. 11. 2020. do 31. 10. 2021. Pravila i prijavni obrazac su dostupni na www.udruga-pragma.hr. Pristigle novinarske radove, nakon provjere formalnih uvjeta, zajedno ocjenjuju učenici, nastavnici, stručni suradnici i roditelji prema načelu „jedna ustanova – jedan glas“. Svečana dodjela Nagrade je u lipnju/srpnju 2022.

 

Izvor: udruga-pragma.hr.