Aktualno > Regija i svijet

Mediji bi trebali ignorirati ili jasno označiti ISIS-ovu propagandu

03.03.2016.

Medijske organizacije trebale bi ignorirati propagandu Islamske države ili je u izvještajima jasno označiti kao takvu, zaključak je istraživanja australskog Instituta za međunarodnu politiku Lowy, prenosi Media.ba.

Medijski odjel ISIS-a ima jasno definiranu strategiju manipulacije mainstream medija, koja se bazira na popunjavanju praznina u protoku informacija, nastalih kao posljedica činjenice da je izvještavanje iz Sirije i Iraka opasno za novinarske ekipe, zaključeno je u istraživanju.

“Svjesni su dnevnog ciklusa vijesti i kroje svoje materijale prema tim principima. Islamska država u značajnoj mjeri kontrolira način na koji ih se predstavlja i doživljava", kaže Lauren Williams, autorica istraživanja koje se bavi manipulacijom ISIS-ove snažne medijske propagande na zapadne medije.

Williams navodi da mediji moraju usvojiti bolji kritički pristup prema tvrdnjama i materijalima koji dolaze od ISIS-a, te da je uloga mainstream medija kao platforme za priče povratnika i protivnika ISIS-a nedovoljno iskorištena.

U idealnim uvjetima, smatra Williams, snimke, priopćenja i poruke na društvenim mrežama koje dolaze od ISIS-a, mediji bi sasvim ignorirali, no vijesti o Islamskoj državi imaju komercijalnu vrijednost na medijskom tržištu. Stoga Williams medijima savjetuje da takve sadržaje jasno obilježe, navodeći primjer određenih francuskih medija koji su ISIS-ove video snimke počeli objavljivati s jasno istaknutom oznakom "propaganda".

 

Izvor: Media.ba

Medijske organizacije trebale bi ignorirati propagandu Islamske države ili je u izvještajima jasno označiti kao takvu, zaključak je istraživanja australskog Instituta za međunarodnu politiku Lowy, prenosi Media.ba.

Medijski odjel ISIS-a ima jasno definiranu strategiju manipulacije mainstream medija, koja se bazira na popunjavanju praznina u protoku informacija, nastalih kao posljedica činjenice da je izvještavanje iz Sirije i Iraka opasno za novinarske ekipe, zaključeno je u istraživanju.

“Svjesni su dnevnog ciklusa vijesti i kroje svoje materijale prema tim principima. Islamska država u značajnoj mjeri kontrolira način na koji ih se predstavlja i doživljava", kaže Lauren Williams, autorica istraživanja koje se bavi manipulacijom ISIS-ove snažne medijske propagande na zapadne medije.

Williams navodi da mediji moraju usvojiti bolji kritički pristup prema tvrdnjama i materijalima koji dolaze od ISIS-a, te da je uloga mainstream medija kao platforme za priče povratnika i protivnika ISIS-a nedovoljno iskorištena.

U idealnim uvjetima, smatra Williams, snimke, priopćenja i poruke na društvenim mrežama koje dolaze od ISIS-a, mediji bi sasvim ignorirali, no vijesti o Islamskoj državi imaju komercijalnu vrijednost na medijskom tržištu. Stoga Williams medijima savjetuje da takve sadržaje jasno obilježe, navodeći primjer određenih francuskih medija koji su ISIS-ove video snimke počeli objavljivati s jasno istaknutom oznakom "propaganda".

 

Izvor: Media.ba