Iz medija

Hrvatska televizija izravnim je pozivom naručila emisije za 12,6 milijuna kuna

26.10.2016.
Link na članak

NO je skinuo oznaku poslovne tajne s izvješća interne revizije jer smo zaključili da je interes javnosti važniji, kaže Anja Šovagović.

Izvješće interne revizije o provedenoj reviziji nabave programa po javnom pozivu za nabavu 21 emisije od neovisnih proizvođača u 2016. smatramo u najmanju ruku neobičnim te ćemo ga proslijediti Ministarstvu kulture.

Također, premda je HRT na izvješće Interne revizije stavio oznaku poslovne tajne, Nadzorni odbor HRT-a na sjednici u petak skinuo je oznaku tajnosti jer smo zaključili da je interes javnosti za objavu tog dokumenta važniji od svih drugih interesa vezanih uz ovo - kaže Anja Šovagović Despot, nova čelnica NO HRT-a, koji je, doznajemo, ostao zatečen činjenicom da su sve odluke o sklapanju ugovora po javnom pozivu od 19. srpnja donesene prije 1. listopada kada je poziv bio završen.

HRT je, pokazala je interna revizija, u prvih devet mjeseci 2016. od ukupnog iznosa od 26 milijuna kuna ugovorio nabavu djela u visini od 19,9 milijuna kuna, od čega je 16,2 milijuna ugovoreno prema odlukama iz ove godine, a 3,7 milijuna iz prošle godine. Od te svote 12,6 milijuna kuna otpada na ugovaranje po izravnom pozivu.

HRT je tako 9,6 milijuna kuna ugovorio s Antunom Vrdoljakom za seriju “General” inspiriranu životom Ante Gotovine. S Castor Multimedijom Dubravka Merlićaputem javnog poziva, ali prije zaključenja poziva sklopljen je ugovor za emisiju “Dva: jedan u gostima” u vrijednosti od 1,5 milijuna kuna, dok je za “Školu kuhanja” Gastronomada koju vodi Vlatka Pokos ugovoreno 712 tisuća kuna. Ove dvije emisije, kao i “100 riječi za bonton” (969.000 kn) te “Informativka” (400.000 kn), ugovorene su prije kraja poziva.

Od izvora bliskih HRT-ovu v.d. ravnateljstva doznajemo da je tako učinjeno kako bi se uopće pokrenula jesenska shema koja se radila, kako kažu, u vrijeme dok je pola Prisavlja bilo na godišnjem. Ističu također da je to u skladu s općim pravilima kojima je određeno da se ponude pristigle na javni poziv razmatraju po prispjeću.

- Netočno je da smo time što smo neke emisije uvrstili u program prije kraja poziva bili nepravedni prema ostalim ponuđačima, kao što je netočno da smo ugovorenim emisijama u potpunosti ispunili jesensku shemu. To ne stoji, a netočna je i činjenica da smo potrošili sav novac planiran za produkciju i program. Emisije smo morali ugovoriti kako su nam stizale da bismo uopće pokrenuli jesensku shemu, što nam je bilo otežano zbog oklijevanja NO-a da se složi s rebalansom HRT-ova proračuna - upozoravaju izvori bliski prisavskim šefovima, koji smatraju da je NO prekršio svoje ovlasti skidanjem poslovne tajne s interne revizije jer takvo što, tvrde, može napraviti samo ravnatelj.

Čelnike HRT-a čudi i to što se nije napravila revizija i za prethodne godine, nego samo za tekuću, a u samom izvještaju ne vide ništa sporno. S njima se slaže i prozvani Denis Kuljiš koji je svoju emisiju “Balkanska kuhinja” ugovarao još 2014. sa sada davno smijenjenim HRT-ovim šefovima. Tvrtki Paragon, u kojoj on radi sa suprugom Nadom Mirković, HRT je platio dio od ugovorenih 999.468 kuna za deset emisija u kojima bi se portretirali svjetski moćnici. Premda je rok isporuke bio rujan, zasad nije ništa isporučeno, a Kuljiš kaže da je prema ugovoru potpisanom u siječnju na račun tvrtke u svibnju sjelo samo 20% novca.

- Prema ugovoru, do početka snimanja, koje je već počelo, trebali smo dobiti 50% sredstava, a kako se to još nije dogodilo, zatražili smo aneks ugovora s rokom isporuke do proljeća 2017. - kaže Kuljiš.

Autorica: Karla Rožman