Za Hrvatsko novinarsko društvo neprihvatljive su prakse o kojima smo dobili dojave, a prema kojima neki medijski nakladnici kandidatima i kandidatkinjama na izborima uvjetuju objave o njihovim aktivnostima uz plaćanje, a da u isto vrijeme te objave nisu označene kao plaćeni oglas. Na taj se način briše granica između plaćenih oglasa i novinarskog rada, što dovodi u zabludu birače i publiku medija te cenzurira novinare i novinarke, kojima je onemogućeno kritički pisati o nekome tko je platio
"uslugu objave članka".
Prema članku 20., stavku 4. Zakona o medijima, nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje. "Prikrivenim i prijevarnim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma (…) koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje". Također, članak 59. predviđa penaliziranje pravne osobe koja obavi oglašavanje suprotno navedenom članku 20.
HND već godinama upozorava nakladnike i medije na native-oglašavanje koje predstavlja oglase kao novinarske radove, a što je praksa koju smatramo posebno opasnom u političkoj kampanji. Istodobno, predizborne kampanje prilika su za zaradu koju mediji, suočeni s teškim preživljavanjem na malenom tržištu, nastoje što više iskoristiti. Uzrok tomu je ono na što HND već više od desetljeća upozorava –
nepostojanje sustavnog i transparentnog financiranja medija u Hrvatskoj, što medije, osobito na lokalnoj razini, čini izloženima svakoj vrsti reketarenja. Država namjerno ignorira taj problem i prepušta medije stihiji jer joj, očito, odgovara da na taj način njima upravlja. HND, s druge strane, godinama zagovara javni fond za medije, jasne kriterije i neovisna povjerenstva koja odlučuju o dodjeli novca jer samo javno i transparentno financiranje medija može sačuvati integritet novinarstva u službi javnog interesa.
Za Izvršni odbor HND-a
Hrvoje Zovko, predsjednik HND-a
Chiara Bilić, potpredsjednica HND-a
Dragutin Hedl, potpredsjednik HND-a