Aktualno > Vijesti

Gasi se Al Jazeera America

15.01.2016.

Katarska televizijska kuća Al Jazeera 30. travnja ove godine prekida s emitranjem kanala Al Jazeera America (AJAM), nakon samo dvije i pol godine rada, izvijestili su iz američkog ogranka te kuće.

„Odluka AJAM-ovog Upravnog odbora je vođena činjenicom da naš poslovni model jednostavno nije održiv u svjetlu ekonomskih izazova na američkom medijskom tržištu.“

Ta je mreža privukla mnogo medijske pažnje kad je počela zapošljavati novinare za svoje TV urede u doba kad su se američke mreže morale konsolidirati. No sjajna ideja o pokrivanju lokalnih događaja je spriječena jer Al Jazeera nije dobila dozvolu od kabelskih kompanija. Posljedica je bila da se mreža našla u neprilikama da stigne do i 30.000 gledatelja, što je po prilici broj gledatelja neke lokalne stanice. To jednostavno nije bilo dovoljno za stjecanje bilo kakvog rejtinga.

A radili su sjajno, kako napominje Anstey:

„Usprkos početnoj borbi za TV rejting, ta je novopridošla mreža ubrzo – ponavljam ubrzo – prepoznata kod kolega po struci kao izvrsna po novinarstvu. U samo nekoliko mjeseci od pokretanja AJAM je počeo dobivati nagrade, od prestižne „Peabody“, Emmy“, „Gracie“, „Eppy“ i „DuPont“ do „Shortyja“ za najbolje Twitter vijesti i „Newswomen's Club of New York's Front Page“ i od grupa kao što su Nacionalna udruga crnih novinara i Autentičnog američkog novinarstva.

No bilo je i gadnih razdoblja. Nedavno je mreža došla na zao glas zbog „ovlaš provedenog istraživanja“ o navodnom drogiranju vrhunskih igrača NFL-e. Bilo je tu i osobnih glođenja.

AJAM je počeo emitirati u travnju 2013., nakon što je mreža platila pola milijuna dolara za Current TV Network bivšem potpredsjedniku Al Goreu. Gore je zbog te prodaje podigao tužbu.

No prava nevolja vjerojatno leži dublje – u svjetskoj ekonomiji. Mreža je vlasništvo katarske Vlade. Kako je svijet nafte splasnuo, duboki džepovi koji bi investirali u industriju vijesti više nisu tako duboki kao nekad. A onda, tu je i pitanje imena: zaposleni već dugo tvrde da Amerikanci ne žele gledati vijesti čiji se izvor zove Al Jazeera. Nedavno je mreža počela objavljivati na webu društvene stranice pod imenom AL-PLUS, no ni to nije pomoglo da ljudi dođu do originalnog sadržaja kao kod drugih mreža.

Izvor. Poynter

Katarska televizijska kuća Al Jazeera 30. travnja ove godine prekida s emitranjem kanala Al Jazeera America (AJAM), nakon samo dvije i pol godine rada, izvijestili su iz američkog ogranka te kuće.

„Odluka AJAM-ovog Upravnog odbora je vođena činjenicom da naš poslovni model jednostavno nije održiv u svjetlu ekonomskih izazova na američkom medijskom tržištu.“

Ta je mreža privukla mnogo medijske pažnje kad je počela zapošljavati novinare za svoje TV urede u doba kad su se američke mreže morale konsolidirati. No sjajna ideja o pokrivanju lokalnih događaja je spriječena jer Al Jazeera nije dobila dozvolu od kabelskih kompanija. Posljedica je bila da se mreža našla u neprilikama da stigne do i 30.000 gledatelja, što je po prilici broj gledatelja neke lokalne stanice. To jednostavno nije bilo dovoljno za stjecanje bilo kakvog rejtinga.

A radili su sjajno, kako napominje Anstey:

„Usprkos početnoj borbi za TV rejting, ta je novopridošla mreža ubrzo – ponavljam ubrzo – prepoznata kod kolega po struci kao izvrsna po novinarstvu. U samo nekoliko mjeseci od pokretanja AJAM je počeo dobivati nagrade, od prestižne „Peabody“, Emmy“, „Gracie“, „Eppy“ i „DuPont“ do „Shortyja“ za najbolje Twitter vijesti i „Newswomen's Club of New York's Front Page“ i od grupa kao što su Nacionalna udruga crnih novinara i Autentičnog američkog novinarstva.

No bilo je i gadnih razdoblja. Nedavno je mreža došla na zao glas zbog „ovlaš provedenog istraživanja“ o navodnom drogiranju vrhunskih igrača NFL-e. Bilo je tu i osobnih glođenja.

AJAM je počeo emitirati u travnju 2013., nakon što je mreža platila pola milijuna dolara za Current TV Network bivšem potpredsjedniku Al Goreu. Gore je zbog te prodaje podigao tužbu.

No prava nevolja vjerojatno leži dublje – u svjetskoj ekonomiji. Mreža je vlasništvo katarske Vlade. Kako je svijet nafte splasnuo, duboki džepovi koji bi investirali u industriju vijesti više nisu tako duboki kao nekad. A onda, tu je i pitanje imena: zaposleni već dugo tvrde da Amerikanci ne žele gledati vijesti čiji se izvor zove Al Jazeera. Nedavno je mreža počela objavljivati na webu društvene stranice pod imenom AL-PLUS, no ni to nije pomoglo da ljudi dođu do originalnog sadržaja kao kod drugih mreža.

Izvor. Poynter