Iz medija

EPH o pisanju medija o gašenju Globusa: S obzirom da se tjednik Globus ne gasi, ne znamo, niti možemo biti odgovorni za ono što drugi mediji pišu odnosno špekuliraju; Wruss: Ne, ne gasi se Globus

16.01.2016.
Link na članak

Špekuliralo se da bi se politički tjednik Globus mogao ugasiti, izvijestio je u četvrtak 14. siječnja o.g. Tportal, koji je navedenu informaciju saznao od izvora bliskog Europapress Holdingu (EPH). Direktor izdavaštva EPH i direktor tvrtke Europa Digital koja je izdavač političkog tjednika, Tomislav Wruss, izjavio je za Tportal kako se Globus ne gasi te da ako i dođe do toga, da će oni prvi javnost o tome izvijestiti i da to ne namjeravaju učiniti preko drugih medija.

Tomislav Wruss u razgovoru za Fairpress osvrnuo se na mogućnost  gašenja Globusa te na medijske natpise koji su otvorili pitanje o gašenju političkog tjednika. “Ne, ne gasi se Globus. Nisam odgovoran za pisanje drugih medija”, izjavio je Wruss.

Wruss je najavio kako će doći do određenih promjena, no detalje promjena nije otkrio, naglasivši da će o svemu obavijestiti javnost priopćenjem kada dođe vrijeme za to. Nakon očitovanja Tomislava Wrussa, uslijedio je i odgovor na naše upite iz Upravnog i nadzornog odbora Europapress Holdinga o gašenju Globusa.”Tjednik Globus se neće ugasiti. S obzirom da se tjednik Globus ne gasi, ne znamo, niti možemo biti odgovorni za ono što drugi mediji pišu odnosno špekuliraju”, odgovorila nam je direktorica pravnih i kadrovskih poslova Europapress holdinga, Marijana Raguž.

Još nije poznato jesu li glasine od izvora bliskog Europapress Holdingu o mogućnosti gašenja tjednika koji izlazi od 1990. godine istinite te hoće li uopće doći do gašenja ili samo do određenih promjena. No, prema riječima direktora izdavaštva EPH, Tomislava Wrussa i direktorice pravnih i kadrovskih poslova EPH, Globus se ne gasi. Uvidom u sudski registar može se vidjeti da je tvrtka kćer od EPH, koja je izdavač političkog tjednika, Europa Digital brisana kao subjekt od strane Trgovačkog suda u Zagrebu prije nešto više od mjesec dana, preciznije 4. prosinca prethodne 2015. godine. Društvo Europa Digital osnovano je 11. ožujka 2008. godine, prema podacima sudskog registra. Temeljni upisani kapital društva Europa Digital iznosio je 20.000 kuna. Europapress Holding bio je jedini član sa stopostotnim udjelom u kapitalu. Ugovorom o pripajanju od 25. rujna prethodne 2015. godine, Europa Digital pripojen je društvu Europapress holding. Tomislav Wruss je direktor od 30. prosinca 2014. godine.

Kako bismo saznali koja je onda firma trenutno izdavač Globusa, obratili smo se ponovno direktoru društva Europa Digital, Tomislavu Wrussu, koji nam je odgovorio: “Europa Digital nikad nije bila izdavač Globusa. EPH je firma koja je trenutno izdavač.”

Analizirajući financijsko petogodišnje poslovanje društva Europa Digital prema podacima Poslovne Hrvatske i podacima Financijske agencije (Fine), može se vidjeti da je godine 2010. društvo imalo 14 zaposlenih, poslovalo s ukupnim prihodima od 8.119.400 kuna i gubitkom od 8.638.600 kuna. Iduće 2011. godine društvo Europa Digital imalo je također 14 zaposlenih, poslovalo s ukupnim prihodima od 8.777.600 kuna i gubitkom od 2.747.700 kuna. Godine 2012. imali su 9 zaposlenika, poslovali s ukupnim prihodima od 8.019.500 kuna i gubitkom od 570.500 kuna. Broj zaposlenih povećao se 2013. godine na 22 zaposlenika, društvo Europa Digital imalo je znatno veće ukupne prihode u odnosu na prethodno razdoblje, u iznosu od 17.542.700 kuna, a dobit je iznosila 3.779.300 kuna. Ukupni prihodi povećali su se 2014. godine na iznos od 20.775.000 kuna, broj zaposlenih povećao se na 32 zaposlenika, a dobit je u navedenoj 2014. godini iznosila 3. 518.600 kuna. Prema Revizorskom izvješću Financijske agencije predanom 23. lipnja 2015. godine za obračunsko razdoblje od 1. siječnja 2014. do 31. prosinca 2014. godine, društvo Europa Digital imalo je 2013. godine prihode od prodaje u iznosu od 16.557.526 kuna, a godine 2014. prihodi od prodaje iznosili su 19.624.554 kuna. Može se uočiti da je društvo Europa Digital u vremenskom periodu od 2010. do 2012. poslovalo s gubitkom, a od 2013. do 2014. godine poslovalo s dobitkom.

Izvor: Fairpress