Aktualno > Vijesti

Reuters Institute: Medijski trendovi u 2017.

13.02.2017.

Širenje lažnih informacija i porast utjecaja tehnologije na kvalitetu informacija neki su od potencijalnih problema koji nas čekaju u ovoj godini, ističe se u godišnjem izvještaju Reutersovog instituta za novinarstvo o ključnim trendovima u digitalnim medijima u 2017. 

Dolazak Donalda Trumpa u Bijelu kuću i izbori u Francuskoj pokazat će moć novih komunikacijskih kanala, dok će tradicionalni mediji nastaviti gubiti i utjecaj i novac. Još će se više rasplamsati rasprava o ulozi i dosegu tehnoloških platformi te o mjeri u kojoj bi trebalo regulirati njihove aktivnosti.

Umjetna inteligencija preuzet će najistaknutije mjesto u tehnologiji, premda su praktične i etičke dileme o tome kako je koristiti sve vidljivije, neki su od općih trendova koje predviđa autor izvještaja Nic Newman.

Brojne inicijative sprečavanja "lažnih vijesti" koje poduzimaju izdavači i platforme nemaju uspjeha u vraćanju povjerenja čitatelja - u središtu pozornosti su servisi za provjeru činjenica ili "fact checking" mediji, tvrdi se u izvještaju.

Izvor: Reuters Institute

 

Propadanje tradicionalnih medija

Prema istraživanju, svjedočit ćemo daljnjem otpuštanju i gubicima u industriji vijesti - mnoge će novine u SAD-u i Europi prestati poslovati, smanjiti opseg poslovanja ili prijeći isključivo na online izdanja.

Izdavači će pokušavati pridobiti sve više registriranih korisnika na web stranicama i aplikacijama, te će vrlo mnogo investirati u podatke koji omogućuju personalizirani sadržaj. Očekuje se i širenje inovacija koje sadrže aplikacije za poruke i omogućuju takozvano „razgovorno novinarstvo“.

Predviđa se povećanje broja korisnika 'osobnih pomoćnika' kao što su Alexa (Amazon), Siri (Apple) i Pomoćnik (Google), a 2017. bit će sjajna godina za audio/podcast jer Facebook razvija društvene i audio formate.

Povećat će se broj političara koji slijede primjer Donalda Trumpa u korištenju društvenih medija da bi definirali pitanja, objavili novu politiku i tako zamijenili tradicionalne medije, navodi Reuters Institute.

Istraživanje je provedeno u prosincu 2016. godine na uzorku od 143 osobe na visokim pozicijama u uredništvu ili oglašavanju u tradicionalnim i digitalnim izdavačkim kompanijama te su u svom radu odgovorni za provedbu dijela digitalnih strategija.

U istraživanju su sudjelovali ispitanici 24 zemalja, uključujući SAD, Novi Zeland, Koreju i Japan, dok ih je većina dolazila iz Europe.

Cijeli izvještaj možete pronaći ovdje.

Izvor: Reuters Institue for the Study of Journalism

Širenje lažnih informacija i porast utjecaja tehnologije na kvalitetu informacija neki su od potencijalnih problema koji nas čekaju u ovoj godini, ističe se u godišnjem izvještaju Reutersovog instituta za novinarstvo o ključnim trendovima u digitalnim medijima u 2017. 

Dolazak Donalda Trumpa u Bijelu kuću i izbori u Francuskoj pokazat će moć novih komunikacijskih kanala, dok će tradicionalni mediji nastaviti gubiti i utjecaj i novac. Još će se više rasplamsati rasprava o ulozi i dosegu tehnoloških platformi te o mjeri u kojoj bi trebalo regulirati njihove aktivnosti.

Umjetna inteligencija preuzet će najistaknutije mjesto u tehnologiji, premda su praktične i etičke dileme o tome kako je koristiti sve vidljivije, neki su od općih trendova koje predviđa autor izvještaja Nic Newman.

Brojne inicijative sprečavanja "lažnih vijesti" koje poduzimaju izdavači i platforme nemaju uspjeha u vraćanju povjerenja čitatelja - u središtu pozornosti su servisi za provjeru činjenica ili "fact checking" mediji, tvrdi se u izvještaju.

Izvor: Reuters Institute

 

Propadanje tradicionalnih medija

Prema istraživanju, svjedočit ćemo daljnjem otpuštanju i gubicima u industriji vijesti - mnoge će novine u SAD-u i Europi prestati poslovati, smanjiti opseg poslovanja ili prijeći isključivo na online izdanja.

Izdavači će pokušavati pridobiti sve više registriranih korisnika na web stranicama i aplikacijama, te će vrlo mnogo investirati u podatke koji omogućuju personalizirani sadržaj. Očekuje se i širenje inovacija koje sadrže aplikacije za poruke i omogućuju takozvano „razgovorno novinarstvo“.

Predviđa se povećanje broja korisnika 'osobnih pomoćnika' kao što su Alexa (Amazon), Siri (Apple) i Pomoćnik (Google), a 2017. bit će sjajna godina za audio/podcast jer Facebook razvija društvene i audio formate.

Povećat će se broj političara koji slijede primjer Donalda Trumpa u korištenju društvenih medija da bi definirali pitanja, objavili novu politiku i tako zamijenili tradicionalne medije, navodi Reuters Institute.

Istraživanje je provedeno u prosincu 2016. godine na uzorku od 143 osobe na visokim pozicijama u uredništvu ili oglašavanju u tradicionalnim i digitalnim izdavačkim kompanijama te su u svom radu odgovorni za provedbu dijela digitalnih strategija.

U istraživanju su sudjelovali ispitanici 24 zemalja, uključujući SAD, Novi Zeland, Koreju i Japan, dok ih je većina dolazila iz Europe.

Cijeli izvještaj možete pronaći ovdje.

Izvor: Reuters Institue for the Study of Journalism