Iz medija

Novci javni, informacije HRT-a za javnost - tajne

23.05.2017.
Link na članak

Trajalo je danima, to vaganje čelnih programskih ljudi HRT-a što će s emisijom Peti dan i kako će sada kad im je Luka Popov, jedan od petorice komentatora društvenih zbivanja, kazao da on više to ne bi radio. Priča je sad već dobro znana, Popov se povukao valjda i sam zatečen burom što ga je podigao njegov pokušaj obrane svećenika koji nije želio pričestiti dječaka s Down sindromom. No, način na koji je javni servis informirao, ili bolje reći način na koji nije informirao javnost o tome što kani s jednom običnom emisijom, znakovit je. Jer, javni servis, televizija koja živi od novca građana, ponovno je utvrda zatvorena za javnost koju vode čelnici dovoljni sami sebi i nikom više.

Kad su gledatelji peticijom tražili da se Popovu otkaže suradnja, dva dana vijećanja je trebalo tako HRT-u da se iz neugodne situacije izvuku uz objašnjenje da je sve sporno Popova kazao na društvenim mrežama ne na ekranu. Pa je poruka bila da Popov ide dalje. Onda nikakvog komentara nije bilo na drugu peticiju kojom su poklonici Luke Popova tražili da ga se ne dira. Zatim je "proaktivna" televizija jamačno s tih istih društvenim mreža doznala da se Popov sam kani maknuti s malog ekrana, nakon čega je puštena neslužbena vijest da se u finišu sezone nikog novog neće ni zvati. A onda – obrat! Imamo novog člana postave i ime mu je Aleksandar Musić. HRT je to s gledateljima podijelio preko svoje internetske stranice.

Što ima sporno u novinarskom upitu kakva je sudbina jednog voditelj i jedne emisije da se ne da iskomunicirati bolje i jasnije!? Nema ništa, ali zato ima potrebe da se na van ne komunicira ama baš ništa što iole miriše na problem. I nije to krivica HRT-ove službe za odnose s javnošću. Dapače, tamo sjede ljudi koji pošteno rade svoj posao i duže nego li je ove nove postave vodstva HRT-a. Problem je u onima koji bi i njima morali dati odgovore na neka pitanja. Na van idu najave emisija, gdjekoja samohvala gledanošću, ali zato mjesecima primjerice nema odgovora na lagan upit misli li ravnatelj programa HRT-a Renato Kunić raspisati natječaj za urednike kanala ili ne misli.

Nema odgovora na upit misli li kuća kupovati šta od vanjske produkcije, ali zato ima po milijunti put po redu reprize serije "Seks i grad". Poželite li ići i korak dalje pa recimo pitati štogod o cijeni koštanja nekih televizijskih formata, uputit će vas na povjerenicu za informiranje. Ona će vam odgovoriti poštom i to onaj zadnji dan od 15 dana koliko ima pravo držati odgovori u ladici. Pa se možete žaliti višim instancama, opet pisati, opet čekati… A pravi pakao vas čeka ukoliko se usudite pitati štogod o novom prisavskom odnosu snaga sada kada je Most oporba, recimo je li istina da se ravnatelja produkcije Jozu Barišića silom tjera da učini krivi korak pa da bude bivši i je li istina da se čekaju rezultati lokalnih izbora pa da se tek tada ocijeni u čija politička jedra treba javni servis neovisni puhati jače. A kada je tako, onda je lako vratiti se unatrag par godina pa se sjetiti doba kad su na visokom funkcijama također sjedili recimo Mislav Stipić, ili Damir Novinić. Bilo je to vrijeme kada su zrakom letjele štikle i kad se nije, narodski rečeno, znalo tko koga i zašto te u čijem interesu. Sve miriše na neke prošle dane, samo što se ovaj put nastoji sve prisavske tajne držati daleko od očiju javnosti, čak i kada je u pitanju tako jednostavna stvar kao što je jedan voditelj i jedna emisija. Glavni ravnatelj HRT-a Kazimir Bačić i njegovi najbliži suradnici očito vjeruju da javnost nema što nego plaćati pristojbu, dok o ostalom 'brinu' oni.

Autor: Siniša Pavić