Iz medija

Drage stranke, kako da se najlakše i najzanimljivije promovirate?

05.06.2018.
Link na članak

Media servis, informativni servis specijaliziran za proizvodnju vijesti za brojne privatne lokalne radijske stanice u Hrvatskoj, pripremio je anketu čiji je cilj, kako kažu, "da mediji shvate političke stranke i njihove potrebe, i obratno". U upitniku kojeg smo imali prilike vidjeti ističe se da istraživanje provode s najvećim političkim strankama u Hrvatskoj, relevantnim agencijama i članicama Media servisa.

U anketi koju potpisuje Ana Smrečki, programska direktorica Media servisa, od marketinških odjela se traži odgovor na pitanje što bi preporučili političkoj stranci ili klijentu da se najlakše i najzanimljivije promoviraju u mediju, a da je kontinuirano, zanimljivo i uspješno.U anketi se ide još dalje pa ih pitaju na koji način političke stranke i tvrtke najčešće pokušavaju poslati svoje poruke ponudivši im četiri načina: putem vijesti, programskog sadržaja, reklama ili prikrivenim PR-om.

Zamolili smo Anu Smrečki da malo pojasni anketu i da nam odgovori smatra li Media servis da medij mora shvatiti što političke stranke hoće kako bi što preciznije i efikasnije poslale svoje propagandne poruke te da nam pojasni što je mislila pod „prikrivenim PR-om“ koji, osim što je zabranjen Zakonom o medijima, prema ovoj anketi očito postaje novinarski standard koji se otvoreno nudi „klijentima“. Zanimalo nas je i zašto programska direktorica šalje marketinške upitnike kojima je cilj shvatiti želje političkih stranaka. Pitali smo je i kojim je političkim strankama poslala anketu.

Bez komentara

Smrečki nam je kazala da nema komentara i da o svemu što nas zanima upitamo upravu Media servisa. Poslušali smo je i nazvali Silviju Londero koja vrši dvije funkcije u Media servisu – direktorice i glavne urednice. Nije nam se javila pa smo poslali i mail da joj postavimo još neka dodatna pitanja kao što su ona o narušenoj deklarativnoj objektivnosti medija jer Media servis na svojim stranicama navodi su glavni postulati njihovih vijesti „profesionalno informiranje zasnovano na temeljnim načelima novinarstva, odnosno točne, objektivne, nepristrane i neovisne informacije“. Pitali smo je i čemu funkcija programske direktorice u mediju koji je specijaliziran isključivo za proizvodnju vijesti koje nudi ostalim radijskim postajama, ali ćemo ostati zakinuti i za tu informaciju jer se nije uodstojila odgovoriti ni više od 20 dana od postavljenih pitanja.

Media servis nedavno je ugasio svoju tvrtku Media servis Universal da bi sve svoje radnike prebacio u novoosnovanu tvrtku Media servis Global. Prije toga je dao otkaz dvoje novinara obrazloživši im da su u ugašenoj tvrtki poslovni višak, iako su u međuvremenu uzeli dvoje novih novinara i prebacili ih u novu tvrtku. To je, inače, sada već klasični način rješavanja dugova i novinara u Hrvatskoj i nije ništa novo među vlasnicima medija.

Osnivač Media servisa i niza drugih radio postaja, poput Narodnog radija i Obiteljskog radija bio je Juraj Hrvačić koji je 2013. godine dio svog medijskog carstva prodao Ivanu Juriću-Kaćuniću koji je danas u sudskom registru naveden kao prokurist i osnivač Media servisa. Danas se na istoj adresi na kojoj se nalazi Media servis, na zagrebačkoj Aveniji Većeslava Holjevca 29, nalazi niz radijskih postaja kao što su Antena FM, Enter Zagreb, Extra FM, Ultra FM, Uma FM. Media servis, kako se navodi na zastarjelim podacima te medijske kuće, vijestima servisira 44 lokalne radio stanice u cijeloj Hrvatskoj.

Jesu li im te stanice poslale odgovore na upitnik i smatraju li i one da je prihvatljivo propagandno servisirati političke stranke i ostale klijente „prikrivenim PR-om“, još nismo uspjeli saznati. To bi, barem u teoriji, trebali odlučiti i njihovi slušatelji.

Piše: Ante Pavić