Aktualno

Aktualno - analize

Novinarske profesionalce se marginalizira

Piše: Dražen Ćurić

 

Našim privatnim izdavačima bila je i još je uvijek zanimljiva politička moć, bogatstvo i utjecaj, dok je zanemaren ili čak potpuno zatomljen onaj dio koji je trebao voditi računa o općem dobru. Prečesto se događalo da su naši mediji svjesno zaobilazili istinu kako bi forsirali neke zakone i parcijalne interese od kojih su imali izravne koristi.

 

 

15.06.2016.

Milijarde državnih eura za medije

Piše: Melisa Skender 

Više od milijardu eura godišnje u indirektne i direktne potpore medijima ulaže Francuska, gotovo milijardu eura godišnje Italija, 748 milijuna eura Velika Britanija, otprilike toliko i Finska, 525 milijuna Njemačka te 804 milijuna eura SAD kroz porezne olakšice i privilegiranu cijenu poštanskih usluga. To su podaci iz istraživanja Reutersovog Instituta za novinarstvo u kojem je navedeno kako većina zapadnih demokracija zapravo ima dugu tradiciju subvencioniranja medija. 

13.06.2016.

Međunarodnom suradnjom i strateškim planom do efikasnijeg HND-a

Piše: Saša Leković

 

Skupovi poput 29. svjetskog kongresa Međunarodne federacije novinara (IFJ), koji se održao u francuskom Angersu, omogućuju da se „iz prve ruke“ saznaju pojedinosti o novinarskim mukama prema kojima problemi koji se događaju, na primjer, u Hrvatskoj izgledaju gotovo beznačajno, kolikogod nama bili veliki i svakako vrijedni isticanja.

10.06.2016.

Novinarstvo u Hrvatskoj: snižavanje plaća, pritisak oglašivača i trivijalizacija izvještavanja

Autocenzura izazvana ekonomskim pritiscima, opadanje plaća, trivijalizacija medijskog sadržaja i nedovoljna zaštita autorskih prava neki su od problema s kojima se svakodnevno susreću novinari i novinarke u Hrvatskoj. Panel medijskih profesionalaca za IREX-ov godišnji Indeks održivosti medija ocjenjuje stanje hrvatske medijske scene u 2015. godini.

20.05.2016.

Analiza radijskog tržišta: Najniže ocijenjena neovisnost radio postaja

Agencija za elektroničke medije objavila je nedavno analizu radijskog tržišta koju je tijekom 2015. provodila agencija Ipsos, a prema kojoj je radio na uzorku od 1920 ispitanika ocijenjen kao najbolji izvor informacija o lokalnim događanjima što nisu u tolikoj mjeri dostupne u drugim medijima.

16.05.2016.

Muško pismo/žensko pismo

Piše: Ankica Tomić

 

Prema zadnjem popisu stanovništva, u Hrvatskoj živi 51,7 % žena i 48,3 % muškaraca. Mediji se obraćaju svima. Pa ipak, ženska perspektiva, i to ne samo u Hrvatskoj, i dalje se smatra marginalnom, a muškarci definiraju "norme". Žensko pismo, stoga, postaje hendikep kojeg se autorice svojevoljno odriču.

20.04.2016.

Za dobro novinarstvo danas ima više prostora

Razgovarao: Jozo Petričević

 

Sugovornik u novoizašlom Novinaru je poznati novinar, publicist, diplomat i dugogodišnji glavni urednik Vjesnika te predsjednik Društva novinara Hrvatske Milan Beslać. Premda već odavno u mirovini, kolega Beslać prati, koliko mu to mogućnosti dopuštaju, našu medijsku scenu, a posebno ga boli što je bez posla u proteklih nekoliko godina ostalo blizu tisuću novinara.  

05.04.2016.

Biskup koji je pomagao novine i novinare

Piše: Vladimir Matek

 

Dvjestota obljetnica rođenja Josipa Jurja Strossmayera obilježena je i u Novinarskom domu u Zagrebu susretom na temu „Strossmayer i novine“ na kojem su govorili predsjednik HAZU-a  Zvonko Kusić i njen glavni tajnik Pavle Rudan te novinari i urednici te diplomati Dražen Vukov-Colić i Vladmir Matek iz čijeg izlaganja ovdje prenosimo najzanimljivije naglaske, koji su ujedno i podsjećanje na neke slavne stranice hrvatskog novinarstva. 

01.04.2016.

Engleski naš svagdašnji

Piše: Ankica Tomić

 

Rigidno čuvanje čistoće jezika postalo je deplasirano onog trena kad su ljudi izašli iz svojih skučenih dvorišta i pogledali preko tuđeg plota gdje se, eto, igrom slučaja, govorilo drukčije. Još samo tvrdi puristi mogu zatvarati oči pred utjecajima sa strane, ni sami sigurni zašto to rade.

29.03.2016.

Odgovornost izgubljena u medijskoj močvari

Piše: Ante Pavić

 

Odgovorno novinarstvo je izvještavanje na dobrobit javnosti i rekla bih da je to pristup u kojem novinar pokušava doći što bliže istini... Ako novinari nemaju pravu podršku u svojim redakcijama ili, još gore, ako vlasnici ne žele da se o nekim temama piše jer bi im mogle umanjiti profit u drugom biznisu, onda se ne može govoriti o ostvarivanju društvene odgovornosti novinara, kaže Gordana Vilović

 

24.03.2016.